Obligatia organizarii activitatii de instruire in domeniul situatiilor de urgenta revine conducatorilor institutiilor publice, patronilor si managerilor operatorilor economici.
Astfel, potrivit legii, conducatorii institutiilor publice, patronii si managerii operatorilor economici au responsabilitatea organizarii activitatii de instruire a salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta, astfel incât:
- sa asigure informarea si instruirea salariatilor cu privire la actele normative, normele, regulile si masurile care reglementeaza managementul situatiilor de urgenta si care sunt specifice institutiei sau operatorului economic pe care il coordoneaza, precum si asupra sarcinilor ce le sunt stabilite pentru respectarea lor;
- sa asigure verificarea insusirii de catre salariati a obligatiilor ce le revin in cazul producerii incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta;
- sa asigure masurile tehnice si organizatorice necesare pentru instruirea eficienta a salariatilor in domeniul incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta.
40 Modele de Regulament Intern
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Masurile tehnice si organizatorice necesare pentru o instruire eficienta a salariaților vizeaza in principal:
- desemnarea personalului care executa instructajele si verifica insusirea cunostintelor;
- stabilirea categoriilor de instructaje si de salariati, a duratei instructajelor in functie de specificul activitatii operatorului economic sau a institutiei si de periodicitatea instructajelor;
- intocmirea sau procurarea documentelor si materialelor pentru planificarea, organizarea, desfasurarea si verificarea instructajelor;
- asigurarea resurselor materiale si documentare necesare pentru realizarea activitatii.