Raspunsul specialistilor de la PortalSSM:
Cateva dintre motivele pentru care un management decide sa demareze intocmirea procedurilor sunt urmatoarele:
procedurile bine facute furnizeaza informatii despre procesele de munca care se desfasoara in organizatii;
informatia furnizata de proceduri poate fi folosita pentru a satisface diferite cerinte de reglementare sau cerinte ale unor standard;
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
40 Modele de Regulament Intern
procedurile pot si trebuie sa fie folosite ca si suport de curs in cadrul instruirilor interne;
procedurile se folosesc si pentru a imbunatati procesele descrise;
procedurile ajuta angajatii sa-si desfasoare activitatile in care sunt implicati intr-un mod eficace/eficient.
Trebuie remarcat ca activitatile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cat si periodicitatea lor sunt stabilite prin legislatia specifica care reprezinta transpunerea directivelor europene in plan national. In teorie, activitatile cu caracter repetitiv se preteaza a se procedura.
Persoanele desemnate cu organizarea activitatilor de prevenire si protectie trebuie sa elaboreze urmatoarele categorii de documente care pot fi solicitate cu ocazia vizitelor de control de inspectorii de munca.
Documente referitoare la organizarea activitatii de prevenire si protectie.
Documente referitoare la activitatea de instruire a lucratorilor.
Documente referitoare la activitatea de supraveghere medicala a angajatilor.
Documente referitoare la verificarea echipamentelor de munca si ale echipamentelor. individuale de protectie.
Documente elaborate in situatia producerii unor eventuale accidente de munca.
Pentru imbunatatirea activitatile care stau la baza elaborarii acestor documente se pot elabora proceduri operationale sau de sistem.
Exemple:
Procedura referitoare la revizuirea evaluarii de riscuri;
Procedura referitoare la revizuirea planului de prevenire si protectie;
Procedura referiotare la instruirea lucratorilor;
Procedura referitoare la supravegherea medicala a lucratorilor;
Procedura referitoare la identificarea, achizitionarea, acordarea, denocivizarea si predarea echipamentului individual de protectie;
Procedura referitoare la mentenanta echipamentelor de munca;
...citeste mai multe studii de caz si exemple concrete pe PortalSSM >>>