Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Activitati procedurale in domeniile SSM si SU! Cum ar trebuie sa procedeze managementul unei companii

activitati procedurale ssmactivitati situatii de urgentaintocmire proceduri ssm
"As dori sa aflu care sunt activitatile procedurabile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, precum si in domeniul situatiilor de urgenta?"


Raspunsul specialistilor de la PortalSSM:


Cateva dintre motivele pentru care un management decide sa demareze intocmirea procedurilor sunt urmatoarele:

    procedurile bine facute furnizeaza informatii despre procesele de munca care se desfasoara in organizatii;

    informatia furnizata de proceduri poate fi folosita pentru a satisface diferite cerinte de reglementare sau cerinte ale unor standard;

    procedurile pot si trebuie sa fie folosite ca si suport de curs in cadrul instruirilor interne;
    procedurile se folosesc si pentru a imbunatati procesele descrise;

    procedurile ajuta angajatii sa-si desfasoare activitatile in care sunt implicati intr-un mod eficace/eficient.



Trebuie remarcat ca activitatile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cat si periodicitatea lor sunt stabilite prin legislatia specifica care reprezinta transpunerea directivelor europene in plan national. In teorie, activitatile cu caracter repetitiv se preteaza a se procedura.

Persoanele desemnate cu organizarea activitatilor de prevenire si protectie trebuie sa elaboreze urmatoarele categorii de documente care pot fi solicitate cu ocazia vizitelor de control de inspectorii de munca.

    Documente referitoare la organizarea activitatii de prevenire si protectie.

    Documente referitoare la activitatea de instruire a lucratorilor.

    Documente referitoare la activitatea de supraveghere medicala a angajatilor.

    Documente referitoare la verificarea echipamentelor de munca si ale echipamentelor. individuale de protectie.

    Documente elaborate in situatia producerii unor eventuale accidente de munca.

Pentru imbunatatirea activitatile care stau la baza elaborarii acestor documente se pot elabora proceduri operationale sau de sistem.


 Exemple:

    Procedura referitoare la revizuirea evaluarii de riscuri;

    Procedura referitoare la revizuirea planului de prevenire si protectie;

    Procedura referiotare la instruirea lucratorilor;

    Procedura referitoare la supravegherea medicala a lucratorilor;

    Procedura referitoare la identificarea, achizitionarea, acordarea, denocivizarea si predarea echipamentului individual de protectie;

    Procedura referitoare la mentenanta echipamentelor de munca;



...citeste mai multe studii de caz si exemple concrete pe PortalSSM >>>



de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
activitati procedurale ssmactivitati situatii de urgentaintocmire proceduri ssm

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Noiembrie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Activitati procedurale in domeniile SSM si SU! Cum ar trebuie sa procedeze managementul unei companii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Concediu de odihna pentru 3 zile lucrate pe saptamana. Mod de calculIntrebare: La o S.C. se acorda 20 zile de concediu de odihna pe an pentru programul de lucru de 8 ore zi. Un salariat a lucrat in perioada ianuarie mai 2020 cu program de 8 ore zi. Incepand cu 01 06 2020 programul de lucru este de 20 ore saptamana: marti si joi 8 ore zi, vineri 4 ore zi. 1. Pentru anul 2020 cate zile de concediu odihna are dreptul? 2. Un numar de 10 zile de concediu odihna, de exemplu, vizeaza zilele de marti, joi si vineri, sau zilele lucratoare din saptamana?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Munca in zilele de repaus saptamanal nu este munca suplimentaraIntrebare: In situatia in care repausul saptamanal il acord salariatului in alte zile ale saptamanii in afara de sambata si duminica cum se platesc orele lucrate sambata si duminica? cu un spor de 100% sau cu un spor la salariu de baza negociat/stabilit de angajator prin CIM, CCM/regulament intern? sunt considerate orele lucrate sambata si duminica ore suplimentare daca salariatul are trecut in CIM un program de 40h/saptamana de luni pana vineri?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]