Daca esti patron, esti obligat sa ai grija de sanatatea angajatilor tai, respectand cateva principii generale de prevenire:
- evitarea riscurilor;
- evaluarea riscurilor ce nu pot fi evitate;
- combaterea riscurilor la sursa;
- adaptarea muncii la om prin proiectarea locurilor de munca, alegerea echipamentelor si a metodelor de munca in vederea micsorarii monotoniei muncii si a stabilirii unor ritmuri de lucru predeterminate si reducerii efectelor lor asupra sanatatii;
- adaptarea la progresul tehnic;
- inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce este sigur sau mai putin periculos;
- dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care sa cuprinda teh nologiile,
organizarea muncii si a conditiilor de
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
250 Modele Fise de Post
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
munca, relatiile sociale si influenta factorilor
de mediu;
- implementarea cu prioritate a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
- asigurarea instruirii corespunzatoare a lucratorilor.
Daca esti angajat, esti obligat sa ai grija de tine si de colegii de munca prin:
- respectarea normelor de securitate si sanatate in munca;
- purtarea echipamentului individual de protectie;
- prezentarea la controlul medical periodic;
- adoptarea unui stil de viata sanatos.
Florina Mohanu, Redactor-sef "Revista Securitatea si Sanatatea in Munca"