Daca esti patron, esti obligat sa ai grija de sanatatea angajatilor tai, respectand cateva principii generale de prevenire:
- evitarea riscurilor;
- evaluarea riscurilor ce nu pot fi evitate;
- combaterea riscurilor la sursa;
- adaptarea muncii la om prin proiectarea locurilor de munca, alegerea echipamentelor si a metodelor de munca in vederea micsorarii monotoniei muncii si a stabilirii unor ritmuri de lucru predeterminate si reducerii efectelor lor asupra sanatatii;
- adaptarea la progresul tehnic;
- inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce este sigur sau mai putin periculos;
- dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care sa cuprinda teh nologiile,
organizarea muncii si a conditiilor de
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Portal Codul Muncii
munca, relatiile sociale si influenta factorilor
de mediu;
- implementarea cu prioritate a masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala;
- asigurarea instruirii corespunzatoare a lucratorilor.
Daca esti angajat, esti obligat sa ai grija de tine si de colegii de munca prin:
- respectarea normelor de securitate si sanatate in munca;
- purtarea echipamentului individual de protectie;
- prezentarea la controlul medical periodic;
- adoptarea unui stil de viata sanatos.
Florina Mohanu, Redactor-sef "Revista Securitatea si Sanatatea in Munca"