In randurile urmatoare va oferim un model complet, orientativ, al fisei postului pentru pozitia de asistent medical gradinita. Vom delimita aspecte referitoare la identificarea postului, pozitia in cor, nivelul postului, descrierea postului, sarcinile specifice postului si nu numai.
Fisa de post Asistent Medical Gradinita
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
sa asiste/efectueze controalele medicale prescolarilor
sa raspunda de calitatea actului medical si de procesul de ingrijire al prescolarilor
sa-si asume responsabilitatea actiunii in cadrul urgentelor
sa acorde asistenta sociala prescolarilor cu probleme sociale
sa administreze medicamentele si consumabilele
sa asigure verificarea alimentatiei corecte a prescolarilor
sa asigure conditiile necesare desfasurarii tratamentelor si recoltarii pentru copii
sa comunice cu mamele si apartinatorii copiilor
sa realizeze investigatii paraclinice uzuale ale copiilor
sa asigure sterilizarea materialelor si a instrumentarului
sa acorde primul ajutor in sistem de urgenta si sa cheme medicul (Ord MS 560/ Anexa 1 – punctul 5)
sa instruiasca bolnavii si apartinatorii cu privire la regulamentul de ordine interioara afisat in unitatea scolara
sa elibereze trimiteri, cu acordul medicului, pentru verificari amanuntite, dupa caz
sa noteze recomandarile facute de medic la vizita in caietul destinat acestui scop
sa identifice problemele de ingrijire ale prescolarilor
sa stabileasca prioritatile, sa elaboreze si sa implementeze planul de ingrijire si evalueaza rezultatele obtinute pe tot parcursul anului
sa efectueze urmatoarele tehnici medicale: administrare de medicamente pe cale orala, injectabila (intramusculara, intravenoasa, subcutanata) cutanata, prin sondaje, efectuarea de perfuzii (cu sau fara montare de branule), efectuarea de pansamente, resuscitare cardio-respiratorie in caz de nevoie, masurarea constantelor biologice de tip TA, temperatura, diureza, puls, respiratie si inregistrarea lor in foaia de temperatura a pacientului; efectuarea de analize curente si de urgenta (biochimie, hematologie, bacteriologie, micologice, serologice, biochimia urinii, imunologice, coagulare etc). Efectueaza procedurile terapeutice, tratamente si investigatiile la indicatia medicului
sa observe simptomele si starea bolnavului si sa le inregistreze in fisa asistentei medicale
sa asigure pastrarea si consemnarea rezultatelor, investigatiilor in Foaia de observatie a bolnavului si evidentele specifice
sa desfasoare o activitate intensa de educatie pentru sanatate, in functie de problemele si starea prescolarilor din gradinita
sa respecte secretul profesional si codul de etica al asistentului medical
sa raspunda de preluarea medicamentelor scrise pe condica, de distribuirea lor corecta si completa
sa raspunda de utilizarea rationala a materialelor consumabile, le deconteaza in registrul de decontari materiale si in fisa de decontari din foaia de observatie
sa raspunda de decontarea medicamentelor si a materialelor sanitare de la aparatul de urgenta
sa participe la implementarea masurilor de prevenire si combatere a accidentelor de munca
sa raspunda de calitatea ingrijirilor medicale acordate in scopul imbunatatirii starii de sanatate a acestora;
sa respecte intimitatea fiecarui pacient
sa respecte programul de lucru si regulamentul de ordine interioara ale unitatii
sa identifice factorii de risc si participarea la actiunile de evaluare a acestora
sa ofere primul ajutor si tratamentul de urgenta
sa contribuie la selectia criteriilor care vor fi folosite pentru evaluarea propriei experiente a serviciului
sa interpreteze investigatiile necesare in stabilirea diagnosticului
sa actualizeze lista proprie in functie de comunicarile transmise de doctor
sa comunice caselor de asigurari de sanatate datele de identificare a persoanelor carora li s-au acordat serviciile medicale prevazute in pachetul minimal de servicii medicale
sa informeze angajatii cu privire la obligatiile furnizorului de servicii medicale si ale angajatului, referitoare la actul medical;
sa completeze corect si la zi formularele privind evidentele obligatorii cu datele corespunzatoare activitatii desfasurate, conform prevederilor legale in vigoare;
sa asigure pastrarea ordinii, disciplinei si curateniei la locul de munca si in zonele adiacente acestuia;
sa respecte masurile de securitate si sanatate la locul de munca;
sa cunoasca si sa respecte intocmai dispozitiile cu caracter normativ referitoare la munca pe care o indeplinesc, normele de protectie a muncii si PSI avand in vedere ca nu pot fi absolviti de raspundere prin invocarea necunoasterii acestora;
sa respecte fidelitatea fata de angajator;
sa apere patrimoniul cabinetului si sa previna orice sustragere de bunuri si sa ia masuri pentru evitarea degradarii lor;
sa nu paraseasca locul de munca fara aprobarea sefului ierarhic;
sa nu absenteze nemotivat, iar invoirile si concediile fara plata sa fie justificate si anuntate sefului ierarhic;
sa promoveze si sa intretina relatii de buna intelegere si colaborare cu colegii sau subordonatii;
sa promoveze in randul angajatilor educatia de prevenire si riscurile imbolnavirilor;
sa foloseasca integral timpul de lucru pentru realizarea atributiilor de serviciu;
sa intocmeasca corect si cu simt de raspundere documentele medicale solicitate de Directiile de Sanatate Publica si casele de asigurari de sanatate;
sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii si Restrictii:
nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
5.Conditiile de lucru ale postului
Desfasurarea activitatii
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
Acesta isi desfasoara activitatea in cabinetul medical al gradinitei
Va fi raspunzator pentru:
Echipamente
Baze de date
6. Conditii de formare profesionala
Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
III. Specificatiile postului
1. Nivelul de studii – superioare
Experienta in domeniu
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini personale
incredere in sine;
gandire laterala
atentie;
ascultare activa
indemanare;
concentrare;
punctualitate;
capacitatea de a invata;
aptitudini tehnice;
limba straina;
dispusa intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ...........................
Data
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General