Odata cu vremea tumultuoasa si HR-ul a devenit hiperactiv. Acum, ca am gasit un ragaz sa scriu din nou, vreau sa va povestesc de spre curatenie. Nu, nu e cea din casa, ci este cea din companie.
Cum asa? Trebuie sa dam jos “praful” de pe noi, sa ne reimprospatam viziunea asupra activitatii si sa ne sincronizam cu mediul.
Intr-adevar, ati banuit bine, am inceput evaluarea echipelor, ce e drept, doar pentru anumite proiecte. Stiam deja de la managerii de proiect ca urmeaza aceasta evaluare a activitatii. Este un moment prielnic pentru a vedea clar rezultatele, cine si cum a contribuit si, mai ales, sa observi acele puncte importante care fac ca un angajat sau colaborator sa fie potrivit sau nu pentru un post.
Cu entuziasm (da, mai am dupa atatia ani in domeniu) am programat evaluarile. Cu totii avem timpul disponibil limitat asa ca am incercat sa fim cat mai eficienti. Intalnire dupa intalnire, angajat dupa angajat.
Un mare plus a fost ca ne-am pregatit din timp. Mai mult decat cunostinte si experiente, am decis sa adaugam un element al noii ere: un soft specializat de evaluare a personalului. Nu, nu va mirati. Pana la urma, anumite lucruri le faceam ok cu propria experienta. Totusi, de ce sa omoram copaci si sa pierdem timp cand avem o alternativa mult mai buna?
Clar, ne-am digitalizat si noi. Am pornit de luni cu evaluarile si pot sa spun ca a fost cu adevarat cazul unei “curatenii de primavara”. Nu interpretati eronat, va rog. Pur si simplu era nevoie de aceste discutii atat de importante pana la urma in evolutia anagajatului si a companiei, desigur. In plus, e chiar indicat ca anagajatii sa isi schimbe departamentul, respectiv proiectul de care apartin, atunci cand acest lucru le pune mai bine in valoare abilitatile.
250 Modele Fise de Post
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Pe parcursul acestor evaluari am avut cateva puncte importante care mi-au atras atentia. In primul rand, am fost uimita sa vad ca diferentele de perceptie au ramas unele foarte mari privind abilitatile unui angajat. Discrepantele mari dintre viziunea sa si cea a superiorului sau direct au ridicat cateva semne de intrebare. Dupa cum banuiti sau deja stiti, multi angajati au tendinta sa isi dea note cat mai mari. Totusi, cand aceasta nota este cu mult mai mare decat cea pe care o ofera managerul, apare clar o problema. Fie ca e vorba de dificultate in comunicare sau de un nivel de constientizare a propriilor abilitati mai redus, lucrurile raman incetosate. Aici e de mentionat ca oricat de dificil ar parea uneori sa oferi feedback sau oricat de mult timp ar parea sa iti consume, e important sa iti iei timp sa comunici cu cei cu care lucrezi si sa le spui exact ce ar trebui sa continue sa faca si ce ar trebui sa nu mai repete.
Ca sa trecem la un alt nivel al discutiei privind autoevaluarea, este interesanta ierarhia pe care managerul o are in vedere (cel putin la nivel mental) privind abilitatile oamenilor din echipa sau din departamentul sau. Acesta are o viziune de ansamblu privind dinamica echipei si poate spune intr-o anumita masura care angajat are o anumita abilitate mai dezvoltata, poate comparat si cu un coleg de-al sau. Iata ca, daca ar fi sa existe o comparatie privind notele pe care si le ofera oamenii dintr-o singura echipa, lucrurile ar aparea complet diferit de cum le vede managerul.
Iata ca asa am observat din nou ca anumite persoane ce au rezultate bune au tendinta de a fi foarte critice si de a se evalua cu note mai mici. La polul opus se afla persoane care nu au rezultate la nivelul dorit, insa au o perceptie foarte buna despre ei si isi ofera cu usurinta note mai mari (chiar decat colegii lor, daca e cazul de comparatie).
Intrebarea care ramane in aer este: ce este mai bine: sa fii mai exigent si cu abilitati mai bine dezvoltate sau sa iti oferi note mai mari, avand o incredere mai mare in sine, si un nivel de performanta mai redus?
Va incurajez sa imi spuneti cum vedeti lucrurile ca oameni de HR. Poate rezolvam acest mister impreuna.
In ciuda dilemei pe care v-am mentionat-o, chiar am vazut ca lucrurile au devenit mai clare atat pentru angajat, cat si pentru manager. Daca totul era ok, com continua cu acel lucru, daca nu era, urmeaza acum o imbunatatire. Asa ca, reimprospatata dupa atatea discutii, va urez sa aveti zi insorita de zambete!