Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cele mai frecvente motive de contestare a concedierii

concedieremotivecontestarea concedierii


Motivul anularii deciziei de concediere:
a) netemeinicie:
Angajatorul apreciaza incorect necorespunderea profesionala si te concediaza in temeiul art. 61 lit. d) din Codul muncii!

b) nelegalitate:
Angajatorul te concediaza in temeiul art. 61 lit. a) din Codul muncii, desi tu nu ai savarsit nicio abatere disciplinara!

c) abuz:
Angajatorul opereaza concedieri in temeiul art. 65 din Codul muncii si, in aceeasi perioada, opereaza angajari pe posturi de aceeasi natura.

Detaliind cele prezentate mai sus, putem spune ca cele mai multe actiuni in contestarea deciziei de concediere sunt introduse pentru urmatoarele motive:
– nerespectarea termenelor legale pentru emiterea deciziei de concediere De exemplu, decizia de concediere disciplinara trebuie introdusa in termen de 30 de zile de la data constatarii cauzei concedierii; decizia de concediere a salariatului arestat preventiv trebuie emisa dupa cel putin 30 de zile de arest decizia de concediere colectiva trebuie redactata in termen de 60 de zile de la data aprobarii programului de restructurare etc.;
– nerespectarea formei scrise a deciziei sau neprevederea tuturor elementelor obligatorii ale deciziei de concediere
– necomunicarea deciziei de concediere

Pontul angajatului!
Comunicarea in scris a deciziei nu poate fi inlocuita cu nicio alta proba. Niciun alt document prin care ti s-ar face cunoscut ca raportul tau de munca ia sfarsit nu poate inlocui dispozitia de desfacere a acestuia!

Comunicarea se face, de regula:
- personal celui in cauza, sub luare de semnatura, cu specificarea datei inmanarii copiei, sau
- recomandat, la domiciliu, cu confirmare de primire.

Daca refuzi sa primesti comunicarea, angajatorul va face mentiune cu privire la refuzul tau de a semna.

EXEMPLU:
Intr-o speta, s-a apreciat drept valabila comunicarea facuta la adresa indicata de salariat la data incheierii contractului de munca. Angajatorul nu fusese informat despre modificarea domiciliului persoanei. Mai mult, comunicarea nu a fost restituita prin posta, ci a fost primita de parintii salariatului.

EXEMPLU:
Dimpotriva, in alta speta s-a decis ca afisarea adresei privind concedierea la locul de munca sau inmanarea ei unui coleg nu constituie o comunicare legala!
– nementionarea elementelor de fapt care au stat la baza luarii deciziei de concediere

Pontul angajatului!
S-a decis ca, daca nu au fost aratate, nici macar generic, motivele care au stat la baza masurii desfacerii contractului de munca, te afli in imposibilitatea de a te apara. Concedierea a fost anulata!

– neprecizarea sau precizarea gresita a temeiului legal al concedierii

ATENTIE!
S-a decis totusi ca angajatorul ar avea posibilitatea de a rectifica temeiul de drept, daca l-a trecut din eroare. Spre exemplu, daca si-a intemeiat decizia pe prevederile vechiului Cod al muncii, privind desfacerea disciplinara a contractului de munca, aceasta eroare se va putea rectifica. Nu va invalida concedierea!

– nerealizarea anchetei disciplinare, in cazul concedierii disciplinare;
– dispunerea concedierii pentru inaptitudine sau necorespundere profesionala, fara ca sa ti se fi propus in prealabil trecerea pe un alt loc de munca din unitate, care exista si era vacant;
– nerespectarea prevederilor referitoare la consultarea cu sindicatul,mai ales in cazul concedierilor colective;
– neacordarea termenului de preaviz;
– neaplicarea prevederilor contractului colectiv de munca cu privire la ordinea de prioritati la concedierea colectiva etc.;
– nerealizarea evaluarii prealabile, sau cu aplicarea unei alte proceduri de evaluare decat cea prevazuta in contractul colectiv de munca aplicabil, respectiv in Regulamentul intern, in cazul concedierii salariatului pentru necorespundere profesionala;
– luarea decizei de concediere pe motivul transferului intreprinderii catre un nou titular;
– modificarea substantiala a conditiilor de munca, in detrimentul salariatului, avand drept consecinta incetarea contractului individual de munca (art. 8 din Legea nr. 67/2006 privind protectia drepturilor salariatilor in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acestora) etc

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
concedieremotivecontestarea concedierii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 August 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cele mai frecvente motive de contestare a concedierii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Telemunca. Locul muncii in alt statIntrebare: Unul din angajatii unei societati comerciale doreste sa plece in Canada, pentru o perioada de timp, iar angajatorul doreste sa ii incheie un act aditional cu clauza de telemunca (salariatul sa isi desfasoare activitatea din Canada, prin intermediul tehnologiei informatice). In acord cu prevederile Legii 81/2018,contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariaii care desfoara activitatea de telemunca, in condiiile prevzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Radiere contract si salariatIntrebare: Am inregistrat in Revisal din greseala o persoana care nu are legatura cu firma si am procedat in felul urmator: am radiat contractul dupa care am radiat si salariatul si am transmis registrul nou in regespe portalul inspectia muncii. In registrul salariati din Revisal numai apare contractul si salaritul radiat insa cand verific pe portal apare persoana si contractul ca fiind activ . Se mai fac alte operatiuni ca pe platforma ITM sa nu mai aparasau sa apara radiat salariatul si contractul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]