Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala

risc profesionalimbolnavire profesionalasecuritate si sanatate in munca
Nu veti putea stabili masuri adecvate de prevenire si protectie a lucratorilor dvs., daca nu realizati mai intai evaluarea de risc pentru fiecare loc de munca sau post de lucru. Mai mult, nu va puteti indeplini in mod corect niciuna dintre obligatiile legale privitoare la sanatatea si securitatea angajatilor fara a fi mai intai in posesia evaluarii riscurilor.

Evaluarea riscurilor profesionale trebuie sa acopere fiecare activitate si fiecare post de lucru dintr-o intreprindere, luand in considerare fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv lucrator, sarcina de munca, echipamente de munca si mediu de munca.

Evaluarea riscurilor trebuie:
- sa identifice riscurile;
- sa identifice lucratorii care pot fi expusi la aceste riscuri;
- sa estimeze riscurile implicate;
- sa ia in considerare daca riscurile pot fi sau nu eliminate;
- sa ia o hotarare in legatura cu masurile suplimentare necesare pentru prevenirea si reducerea riscurilor.

Sanctiune
Nerespectarea obligatiilor legale referitoare la evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor constituie contraventie si si se sanctioneaza cu amenda de la 3.500 de lei la 7.000 de lei, conform art. 39 alin. (5) din Legea 319/2006.

In evaluarea riscurilor profesionale se recomanda implicarea lucratorilor si, daca este cazul, a reprezentantilor acestora cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, respectiv a comitetelor de securitate si sanatate in munca (CSSM).

Ce este riscul profesional?

In literatura de specialitate din domeniul securitatii si sanatatii in munca, riscul profesional este definit prin posibilitatea de producere a unui accident sau a unei imbolnaviri profesionale intr-un proces de munca, cu o anumita frecventa si gravitate a consecintelor.

Exista risc acceptabil?

In conditiile unui sistem de munca real, nu veti putea elimina toate riscurile de accidentare si/sau imbolnavire profesionala. In primul rand, pentru ca nu veti dispune de resursele materiale si/sau umane necesare unei astfel de actiuni. De aceea, va trebui sa stabiliti care riscuri sunt acceptabile si care inacceptabile.

Pentru a stabili daca un risc este sau nu acceptabil, trebuie sa luati in calcul doua elemente:

1) Probabilitatea cu care actiunea riscului conduce la accident sau afectarea sanatatii si
2) Gravitatea consecintei actiunii leziunii sau afectarii sanatatii.

Veti putea, de pilda, considera acceptabil acel risc care ar avea consecinte grave, dar a carui probabilitate de producere este foarte mica.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
risc profesionalimbolnavire profesionalasecuritate si sanatate in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Ianuarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Este Nevoie De Act Aditional Pentru Trecere La Program Inegal De Munca?Intrebare: In cazul in care un angajat are contract de munca cu program normal , poate fi pus sa munceasca la program inegal de munca fara un acord scris intre el si angajator? Este nevoie de act aditional pentru trecere de la program normal la program inegal de munca? Multumesc,
 

Raspuns: Nu, timpul de munca se organizeaza intr-un program de munca care eventuakl poate fi trecut in regula... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]