Intrebare:
Ce inregistrari contabile se vor intocmi in cazul unui magazin care doreste sa vanda catre populatie produse alimentare si pe tichete de masa. Se intocmeste un singur registru de casa, cu valoarea totala a vanzarilor dintr-o zi, care cuprinde vanzarea atat numerar, cat si pe bonuri?
Raspuns:
Procedura pe care v-o descriem in raspunsul la aceasta intrebare nu este prevazuta distinct in nici un act normativ, ci rezulta din aplicarea secventiala a unor prevederi din reglementarile din domeniu.
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Ca si prima observatie, consideram ca aveti obligatia modificarii programarii casei de marcat fiscale astfel incat pe bonul fiscal si pe rola martor sa apara distinct suma incasata cu numerar si suma incasata cu tichete de masa, avand in vedere OUG 28/1999 privind casele de marcat fiscale.
In registrul de casa se va evidentia numai incasarea in numerar. Pentru evidentierea tichetelor de masa incasate de operatorii caselor de marcat fiscale, se va utiliza un tipizat intern al societatii ce va contine toate elementele de identificare prevazute de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
Acestea vor fi semnate de operatorii caselor de marcat fiscale si va avea anexata ca document martor raportul z al casei de marcat fiscale. Ulterior, aceste bonuri de masa se predau la contabilitate in vederea centralizarii si transmise spre incasare catre unitatile emitente.
Inregistrari contabile:
a) vanzarea marfurilor la persoane fizice:
4111 "Clienti" = 707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata"
b) incasarea cu numerar si cu bonuri de masa:
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti"
5328 "Alte valori" = 4111 "Clienti"
c) trimiterea bonurilor de masa la unitatile emitente:
461 "Debitori diversi" = 5328 "Alte valori"
d) incasarea tichetelor de masa:
5121 "Conturi la banci in lei" = 461 "Debitori diversi".