Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Start IMM Invest. Ministrul Finantelor: Cel mai important program de sustinere a IMM-urilor din ultimii 30 ani

imm investcase de marcat anaframbursarea tva
La 17 aprilie se da startul celui mai important program de sustinere a IMM-urilor din Romania, din ultimii 30 de ani, potrivit ministrului de Finante, Florin Citu. IMM Invest este programul la care vor participa peste 40.000 de IMM-uri.
 
"Primele solicitari pot sa se faca pe 17 aprilie, vineri. Deci, incepand de vineri este functional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Citu, citat de Agerpres, cu mentiunea ca schema de ajutor de stat este aprobata de Comisia Europeana.
 
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeana sunt de fapt banii pe care noi ii dam. Comisia Europeana a aprobat doar schema noastra. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. In acest moment, bancile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevazut noi. Suntem flexibili, in momentul in care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentam", a mai spus Florin Citu.
 
Conform aceleiasi surse, premierul Ludovic Orban a anuntat ca vor putea fi disponibilizate 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM.
"Mi-a dat o veste buna ministrul Bolos, in negocierile cu Comisia Europeana, vom putea disponibiliza 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM. Aici trebuie sa pregatim foarte bine instrumentele ca sa fie complementar masurilor pe care deja le-am adoptat pentru capital de lucru si capitalul de investitii, sa gasim cele mai bine instrumente de sustinere a IMM-urilor", a spus Ludovic Orban.
 
Totodata, in ce priveste masura de suspendare a platii ratelor, premierul a precizat:
 
"Va solicit, domnul ministru, sa aveti un dialog permanent cu bancile, sa avem o monitorizare impreuna cu Banca Nationala a Romaniei, cu care va trebui sa fim extrem de apropiati in colaborare, astfel incat sa ne asiguram ca toate bancile aplica prevederile legii", a mai spus Ludovic Orban.
 
Referitor la rambursarea TVA pe perioada starii de urgenta, conform ministrului de finante este posibil sa se fi ajuns cu rambursarea la zero zile. Conform aceleiasi surse, premierul Ludovic Orban a subliniat ca in perioada starii de urgenta este nevoie de asigurarea capitalului de lucru pentru companii. "Este important sa facem platile cu regularitate, astfel incat companiile sa aiba in planul de afaceri garantia ca obtin banii cuveniti prin rambursarile de TVA", a adaugat Ludovic Orban.
 
Totodata, potrivit Agerpres, premierul a precizat ca Italia a aplicat sistemul de inregistrare electronica a facturilor si a inregistrat o crestere spectaculoasa a incasarilor din TVA. "Noi avem o resursa importanta, pentru ca la nivelul UE avem cea mai mica rata de colectare a TVA", a mai spus premierul.
 
In ce priveste procesul de digitalizare ANAF, ministrul de finante a anuntat ca se fac teste pentru a lega casa de marcat de ANAF si ca pana la 1 octombrie este posibil sa avem si sistemul electronic de facturare pus la punct. Lucratorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat. 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm investcase de marcat anaframbursarea tva

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 16 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Start IMM Invest. Ministrul Finantelor: Cel mai important program de sustinere a IMM-urilor din ultimii 30 ani Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Incetare suspendare CIM. Concediu fara plataIntrebare: In cazul unui salariat care este in concediu fara plata pana la data de 29.05.2020 (inclusiv), care este data de incetare a suspendarii? 30 mai (sambata), 01 iunie (zi libera legala) sau 2 iunie? Mentionez ca nu se lucreaza in weekend.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Tichete de masa. Somaj tehnicIntrebare: Avand in vedere ca in perioada starii de urgenta si de alerta, compania a avut activitatea suspendata temporar/partial, am avut o parte din angajati in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1), lit. c) (nu au primit tichete de masa), iar o parte din angajati au fost activi si au primit tichete de masa. Conform legii 59/2020, avem OBLIGATIA, de a acorda tichete de masa angajatiilor care se afla in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1) lit. c)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]