La 17 aprilie se da startul celui mai important program de sustinere a IMM-urilor din Romania, din ultimii 30 de ani, potrivit ministrului de Finante, Florin Citu. IMM Invest este programul la care vor participa peste 40.000 de IMM-uri.
"Primele solicitari pot sa se faca pe 17 aprilie, vineri. Deci, incepand de vineri este functional tot sistemul", a afirmat miercuri Florin Citu, citat de Agerpres, cu mentiunea ca schema de ajutor de stat este aprobata de Comisia Europeana.
"Acele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeana sunt de fapt banii pe care noi ii dam. Comisia Europeana a aprobat doar schema noastra. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. In acest moment, bancile au cerut solicitare de plafoane mai mari de 15 miliarde de lei, deci interesul este mult mai mare de ceea ce am prevazut noi. Suntem flexibili, in momentul in care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentam", a mai spus Florin Citu.
Conform aceleiasi surse, premierul Ludovic Orban a anuntat ca vor putea fi disponibilizate 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM.
"Mi-a dat o veste buna ministrul Bolos, in negocierile cu Comisia Europeana, vom putea disponibiliza 750 milioane de euro, sprijin pentru IMM. Aici trebuie sa pregatim foarte bine instrumentele ca sa fie complementar masurilor pe care deja le-am adoptat pentru capital de lucru si capitalul de investitii, sa gasim cele mai bine instrumente de sustinere a IMM-urilor", a spus Ludovic Orban.
Totodata, in ce priveste masura de suspendare a platii ratelor, premierul a precizat:
"Va solicit, domnul ministru, sa aveti un dialog permanent cu bancile, sa avem o monitorizare impreuna cu Banca Nationala a Romaniei, cu care va trebui sa fim extrem de apropiati in colaborare, astfel incat sa ne asiguram ca toate bancile aplica prevederile legii", a mai spus Ludovic Orban.
Referitor la rambursarea TVA pe perioada starii de urgenta, conform ministrului de finante este posibil sa se fi ajuns cu rambursarea la zero zile. Conform aceleiasi surse, premierul Ludovic Orban a subliniat ca in perioada starii de urgenta este nevoie de asigurarea capitalului de lucru pentru companii. "Este important sa facem platile cu regularitate, astfel incat companiile sa aiba in planul de afaceri garantia ca obtin banii cuveniti prin rambursarile de TVA", a adaugat Ludovic Orban.
Totodata, potrivit Agerpres, premierul a precizat ca Italia a aplicat sistemul de inregistrare electronica a facturilor si a inregistrat o crestere spectaculoasa a incasarilor din TVA. "Noi avem o resursa importanta, pentru ca la nivelul UE avem cea mai mica rata de colectare a TVA", a mai spus premierul.
In ce priveste procesul de digitalizare ANAF, ministrul de finante a anuntat ca se fac teste pentru a lega casa de marcat de ANAF si ca pana la 1 octombrie este posibil sa avem si sistemul electronic de facturare pus la punct. Lucratorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<