Procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal!

Ioana Pavel
Ioana Pavel
30 Septembrie 2020
30 Septembrie 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
procedura angajarecaiet de lucru angajatori manageri hr
Procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Romania, relatiile de munca intre angajator si angajati sunt reglementate de nu mai putin de 37 de acte normative, in frunte, desigur,cu Codul muncii (Legea nr. 53/2003).
 
Aceste acte normative au in vedere fiecare aspect care poate interveni in relatiile de munca in 2020, de la alegerea raportului juridic intre parti (tipul contractului de munca) pana la reguli privind accesul in perimetrul angajatorului sau protectia salariatelor gravide.
 
Trebuie sa cunoasteti aceste aspecte si sa le gestionati corect! Legislatia in vigoare prevede nu mai putin de 143 de contraventii, cu amenzi care variaza intre 300 si 100.000 de lei!
 
 
 
 
Acum ati infiintat societatea sau urmeaza sa efectuati schimbari de personal. Unii angajati parasesc organizatia, altii sunt promovati, transferati sau concediati. Toate aceste mutatii creeaza posture vacante. In plus, daca activitatea firmei se extinde, aveti nevoie de un numar suplimentar de angajati.
 
Acestia urmeaza sa fie obtinuti prin procesul de recrutare.
 
Recrutarea este activitatea de identificare si de atragere in organizatie a unui grup de persoane
 
capabile si interesate sa ocupe posturile vacante, grup din cadrul caruia se pot alege candidati corespunzatori pentru aceste posturi.
Inainte de a declansa procesul de recrutare trebuie cunoscute cu exactitate numarul posturilor vacante (prin planificarea personalului), natura si cerintele acestora (prin analiza posturilor).
 
Selectia este procesul prin care sunt alesi, dintre candidatii recrutati, cei care vor primi oferta de angajare.
 
O selectie buna este conditionata de o recrutare buna. Efortul investit in selectie nu poate duce
 
la rezultate satisfacatoare daca recrutarea personalului a fost defectuoasa. De aceea, sarcina recrutarii este de a genera un numar adecvat de candidati potriviti postului. Grupul recrutat nu trebuie sa fie nici prea mare, pentru a nu aglomera procesul de selectie, nici atat de mic incat sa nu permita optiuni viabile.
 
Recrutarea si selectia influenteaza relatiile firmei dvs. cu publicul si, implicit, imaginea proiectata in exterior. Multe persoane isi vor face o impresie despre organizatie prin intermediul anunturilor de oferte de munca si mai ales prin modul in care decurge procesul de primire si selectare a candidaturilor. Aceste impresii pun bazele reputatiei firmei si pot marca potentialul ei de recrutare de personal in viitor.
 
 
 
 
 
Fiecare aspirant la un loc in firma dvs. trebuie tratat ca un client de maxima importanta. Altfel, veti avea surpriza sa constatati, dupa o perioada, ca putine persoane de valoare va ofera serviciile lor.
 
Recrutarea de personal nu mai este de mult timp doar o optiune a firmei, ci este o necesitate fireasca a functionarii ei. Lipsa unui personal competent si a unei politici eficace de selectie va impiedica sa faceti fata solicitarilor pietei si afecteaza flexibilitatea cu care trebuie abordate problemele acesteia. Recrutarea poate insemna un succes daca renuntati la vechi si paguboase obiceiuri de cautare si angajare a personalului.
 
Lista de control pentru planificarea recrutarii si selectiei de personal 
 
In pregatirea planului recrutarii si selectiei, aveti in vedere:
Ce posturi doriti sa fie ocupate?
Care sunt sursele care v-ar putea oferi candidatii doriti pentru fiecare post?
Cum puteti ajunge la aceste surse de recrutare?
Care dintre posturile vacante pot fi grupate in acelasi anunt de recrutare sau pot fi orientate spre aceeasi sursa?
Cu cate zile in avans fata de termenul-limita trebuie inceputa recrutarea?
Ce metode de selectie vor fi folosite (formular de candidatura, teste, interviuri)?
Care vor fi costurile necesare si cine poarta raspunderea intregii operatiuni?
 
 
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]