Posibilitatea contestarii evaluarii profesionale

evaluarea profesionalacontestarecontestatie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul colectiv unic incheiat la nivel national pentru anii 2007 – 2010 prevedea o procedura de cercetare prealabila concedierii pentru necorespundere profesionala, care includea si o procedura de contestare a evaluarii salariatului. Atunci cand insa evaluarea nu era finalizata cu concedierea pentru necorespundere profesionala, nici sub imperiul acelui contract colectiv nu se impunea o procedura de contestare.

Cu atat mai putin acum, cand un astfel de contract colectiv nu mai exista, procedura de contestare nu mai este obligatorie, in nici un caz atunci cand evaluarea nu se finalizeaza cu desfaceri de contracte de munca.

Cu toate acestea, consideram absolut necesar ca o astfel de procedura sa existe. Ea va indeplini mai multe functii:
- Inlaturarea riscului de subiectivism din partea evaluatorului;
- Crearea unei atmosfere de incredere si echitate, salariatul nefiind privat de drept sau la aparare;
- Posibilitatea luarii de masuri din timp privind imbunatatirea activitatii organizatiei si prevenirea greselilor de management;
- Prevenirea unei actiuni in instanta, cu consecinte considerabil mai pagubitoare;
- Imprimarea unei atmosfere generale de seriozitate si implicare in activitatea de evaluare.
 
Recomandare                                                                                                                    
Procedura de contestare a rezultatelor evaluarii poate fi urmatoarea:
* Fiecare persoana evaluata ia cunostinta, sub semnatura, de rezultatele evaluarii.
* In cazul in care este nemultumita de rezultatul evaluarii sau de calificativului acordat, salariatul are dreptul de a contesta, in termen de 5 zile lucratoare de la luarea la cunostinta, rezultatul evaluarii si calificativul acordat.
* Contestatia se mentioneaza in raportul de evaluare si se inregistreaza la Registratura societatii
* Contestatia cuprinde motivele si argumentele corespunzatoare.
* In termen de 3 zile lucratoare de la data primirii raportului de evaluare, respectiv a raportului personal de contestatie se constituie o comisie de cercetare a contestatiei cuprinzand:
- Åžeful direct al salariatului contestatar;
- Åžeful de departament;
- Eventual, reprezentantul organizatiei sindicale sau reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Comisia de cercetare a contestatiei va fi formata dintr-un numar impar de membri, dintre care unul este desemnat presedintele comisiei. In comisia de cercetare a contestatiei nu pot fi desemnati cei care au efectuat evaluarea supusa contestatiei.

* Cercetarea contestatiei se realizeaza pe baza urmatoarelor documente:
- raportul de evaluare al carui rezultat se contesta,
- obiectivele stabilite in raportul de evaluare;
- fisa postului persoanei evaluate;
- referatului intocmit de seful direct al salariatului (daca exista);
- interviul realizat cu salariatul care a contestat evaluarea.

* Rezultatul cercetarii se consemneaza intr-un proces-verbal.

* Hotararea asupra contestatiei este definitiva, se consemneaza in raportul de evaluare si se comunica celui in cauza, pe baza de semnatura, in termen de 5 zile lucratoare de la constituirea comisiei de cercetare a contestatiei.

* Documentele intocmite in urma verificarilor se ataseaza la raportul de evaluare, care se introduce in dosarul personal al persoanei evaluate.

Fireste, in functie de dimensiunile companiei, aceasta procedura poate fi restransa, dar esential este sa exista probe scrise ale fiecareia dintre etape, astfel incat in caz de litigiu, sa poata fi prezentate in instanta. Daca salariatul va ataca evaluarea la tribunal, sau daca va ataca o eventuala concediere pentru necorespundere profesionala dispusa pe baza acestei evaluari, va fi de mare folos daca angajatorul va fi in masura sa probeze faptul ca i-a permis salariatului sa se apare si sa atace evaluarea in cadrul unei proceduri interne. In plus, cu prilejul acestei proceduri se pot descoperi erori reale, preintampinandu-se astfel actiunea judecatoreasca.

Prevederea unei proceduri interne de contestare a evaluarii nu poate insa lipsi salariatul de dreptul de a se adresa instantei judecatoresti, aceasta posibilitate ramanand deschisa in termenul legal de actiune.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea profesionalacontestarecontestatie

Data aparitiei: 25 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Posibilitatea contestarii evaluarii profesionale Nota: 4.5 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]