Reprezentantii industriei IT solicita detalii in plus privind indemnizatia de 2.500 lei pentru telemunca

telemunca achizitie echipamentregim de telemuncaindemnizatie de telemuncatelesalariati
Reprezentantii industriei IT solicita detalii in plus privind indemnizatia de 2.500 lei pentru telemunca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reprezentantii Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii IT (ANIS) cer din partea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) clarificari in plus referitoare la procedura concreta prin care se vor restitui diferentele de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de catre angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare tele-salariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, precum si daca aceasta suma include sau nu TVA.
 
"ANIS considera important ca documentul publicat in Monitorul Oficial in data de 10 septembrie a.c. sa cuprinda si data de la care se aplica Ordinul Ministerului pentru achizitia de echipamente. Un alt aspect important il reprezinta bugetul total alocat pentru astfel de achizitii ori numarul de tele-salariati pentru care exista buget. Aceste aspecte sunt necesare pentru a transparentiza tot procesul de sprijinire a companiilor. De asemenea, Asociatia mentioneaza necesitatea detalierii procesului de restituire a diferentelor de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, si daca aceasta suma include sau nu TVA", se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei profesionale, transmis saptamana aceasta catre Agerpres.

Conform aceleiasi surse, ANIS atrage atentia asupra unei probleme care apare la achizitionarea de echipamente doar pentru o parte din angajatii care se califica pentru ajutorul de stat.
 
"Concret, Asociatia propune scenariul in care o companie are doi telesalariati, iar angajatorul a cumparat un laptop in valoare de 5.000 de lei, deoarece unul dintre telesalariati avea deja laptop. In acest caz, este necesar de a se specifica in Ordinul Ministerului modul in care compania respectiva va deconta sumele, daca este vorba despre 2.500 sau 5.000 de lei. Ordinul Ministerului mentioneaza ca decizia de acordare a banilor pentru echipamente revine Agentiilor pentru Ocuparea Fortei de Munca judetene, respectiv Directorilor acestora. ANIS atrage atentia asupra subiectivismului acestei hotarari, in special in contextul achizitionarii de licente software care au modalitati diferite de stabilire a preturilor", se arata in documentul citat de aceeasi sursa.
 
In plus, ANIS  precizeaza ca e necesar sa se acorde acest sprijin pentru angajatori si pentru perioada starii de alerta, nu doar pentru cele doua luni de stare de urgenta.
 
Sursa citata aminteste ca, potrivit Ordinului ministrului Muncii 1376/2020 publicat saptamana trecuta in Monitorul Oficial, firmele trebuie sa trimita firmele la Agentiile de Ocupare a Fortei de Munca o declaratie pe proprie raspundere, precum si alte formulare pentru a beneficia de ajutoarele a cate 2.500 de lei pentru achizitionarea de laptopuri pentru salariatii care lucreaza de acasa.
 
Indemnizatia poate fi solicitata pana la finalul anului 2020 pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca cel putin 15 zile in starea de urgenta.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telemunca achizitie echipamentregim de telemuncaindemnizatie de telemuncatelesalariati

Data aparitiei: 16 Septembrie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Reprezentantii industriei IT solicita detalii in plus privind indemnizatia de 2.500 lei pentru telemunca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]