Reprezentantii industriei IT solicita detalii in plus privind indemnizatia de 2.500 lei pentru telemunca

Ioana Pavel
Ioana Pavel
16 Septembrie 2020
16 Septembrie 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
telemunca achizitie echipamentregim de telemuncaindemnizatie de telemuncatelesalariati
Reprezentantii industriei IT solicita detalii in plus privind indemnizatia de 2.500 lei pentru telemunca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reprezentantii Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii IT (ANIS) cer din partea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) clarificari in plus referitoare la procedura concreta prin care se vor restitui diferentele de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de catre angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare tele-salariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, precum si daca aceasta suma include sau nu TVA.
 
"ANIS considera important ca documentul publicat in Monitorul Oficial in data de 10 septembrie a.c. sa cuprinda si data de la care se aplica Ordinul Ministerului pentru achizitia de echipamente. Un alt aspect important il reprezinta bugetul total alocat pentru astfel de achizitii ori numarul de tele-salariati pentru care exista buget. Aceste aspecte sunt necesare pentru a transparentiza tot procesul de sprijinire a companiilor. De asemenea, Asociatia mentioneaza necesitatea detalierii procesului de restituire a diferentelor de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, si daca aceasta suma include sau nu TVA", se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei profesionale, transmis saptamana aceasta catre Agerpres.

Conform aceleiasi surse, ANIS atrage atentia asupra unei probleme care apare la achizitionarea de echipamente doar pentru o parte din angajatii care se califica pentru ajutorul de stat.
 
"Concret, Asociatia propune scenariul in care o companie are doi telesalariati, iar angajatorul a cumparat un laptop in valoare de 5.000 de lei, deoarece unul dintre telesalariati avea deja laptop. In acest caz, este necesar de a se specifica in Ordinul Ministerului modul in care compania respectiva va deconta sumele, daca este vorba despre 2.500 sau 5.000 de lei. Ordinul Ministerului mentioneaza ca decizia de acordare a banilor pentru echipamente revine Agentiilor pentru Ocuparea Fortei de Munca judetene, respectiv Directorilor acestora. ANIS atrage atentia asupra subiectivismului acestei hotarari, in special in contextul achizitionarii de licente software care au modalitati diferite de stabilire a preturilor", se arata in documentul citat de aceeasi sursa.
 
In plus, ANIS  precizeaza ca e necesar sa se acorde acest sprijin pentru angajatori si pentru perioada starii de alerta, nu doar pentru cele doua luni de stare de urgenta.
 
Sursa citata aminteste ca, potrivit Ordinului ministrului Muncii 1376/2020 publicat saptamana trecuta in Monitorul Oficial, firmele trebuie sa trimita firmele la Agentiile de Ocupare a Fortei de Munca o declaratie pe proprie raspundere, precum si alte formulare pentru a beneficia de ajutoarele a cate 2.500 de lei pentru achizitionarea de laptopuri pentru salariatii care lucreaza de acasa.
 
Indemnizatia poate fi solicitata pana la finalul anului 2020 pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca cel putin 15 zile in starea de urgenta.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Doriti sa angajati lucratori straini?


Descoperiti principalele probleme pe care le veti intampina si aflati solutiile pentru acestea!

Aflati informatii complete participand in data de 23 septembrie la webinarul Noutati privind munca desfasurata de cetatenii straini in Romania

Lector: dr. Radu Stefan Patru

Important!
In calitate de participant, aveti dreptul de a adresa 1 intrebare pana la data de 16 septembrie, pe adresa mru@rs.ro, urmand sa primiti raspunsul chiar in cadrul webinarului!

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]