Atentie la noile obligatii privind telemunca! Ghid complet!

ghid telemunca munca de acasa 2021amenzi telemuncaprevederi telemuncaoug 36/2021
Atentie la noile obligatii privind telemunca! Ghid complet!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Incepand cu primavara anului trecut, odata cu aparitia amenintarii coronavirus, telemunca face parte din normalitate. Astfel, ceea ce pana in 2020 era doar un caz special al contractului de munca a devenit, iata, o forma obisnuita de desfasurare a relatiilor dintre angajator si salariati, cu reglementari noi, obligatii, facilitati, dar si amenzi! Sunt nu mai putin de 15 situatii legate de telemunca in care puteti fi amendat!
 
Din fericire, v-am pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu:
 
ce obligatii aveti ca angajator + noutatile pentru 2021
care sunt capcanele fiecarui articol din Legea nr. 81/2018
cum puteti evita din start amenzi intre 2.000 si 10.000 de lei
care sunt situatiile in care apar frecvent probleme (studii de caz)
 
Aflati din ghidul nostru - Telemunca sau munca si de acasa in 2021 - cum sa evitati sau sa gestionati corect toate situatiile sensibile care pot aparea. Ghidul contine legislatie explicata, modele de documente de intocmit si numeroase studii de caz, cu accent pe principalele noutati legislative cu efect in acest an! Click aici >>>
 
Noutatile anului 2021 in materie de telemunca: iata ce trebuie sa aveti neaparat in vedere!
 
1. Prin O.U.G. nr. 36/2021 s-a eliminat:
 
a) conditia ca activitatea sa se desafasoare in regim de telemunca "cel putin o zi pe luna". In prezent legea nu mai precizeaza cate zile pe luna munca trebuie sa se desfasoare la distanta, ceea ce poate crea anumite dificultati practice;
 
b) conditia de a se preciza locul desfasurarii activitatii de telemunca, deci in prezent telesalariatul poate alege orice loc in vederea desfasurarii muncii, dupa cum il poate si modifica oricand, fara notificarea angajatorului;
 
2. Prin O.U.G. nr. 36/2021 s-au introdus urmatoarele obligatii:
 
a) telesalariatul sa respecte si sa asigure confidentialitatea informatiilor si documentelor utilizate in timpul desfasurarii activitatii de telemunca;
 
b) angajatorul este obligat sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, partile putand conveni ptrintr-un acord scris inclusiv sa fie utilizate cele proprii ale telesalariatului, cu specificarea conditiilor de utilizare (amenda 2.000 de lei);
 
c) angajatorul este obligat sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru (amenda 2.000 de lei);
 

3.  Prin Legea nr. 296/2020 s-a introdus posibilitatea ca angajatorul sa sustina cheltuielile cu utilitatile la locul in care telesalariatii isi desfasoara activitatea (electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, achizitie mobilier si echipamente de birou) in limita unui plafon lunar de 400 lei.
 
 Aceasta suma de 400 lei nu se taxeaza cu impozit pe venit si contributii sociale, iar pentru angajator reprezinta cheltuiala deductibila daca:
a) Este acordata unui telesalariat
b) Este acordata proportional cu numarul de zile lucrate in regim de telemunca
c) Este prevazuta in regulamentul intern sau in contractul de munca
 
Cum trebuie redactata clauza din regulamentul intern/CIM prin care se prevede ca angajatorul va sustine aceste cheltuieli? Aflati din ghidul Telemunca sau munca si de acasa in 2021.
 
4. OUG nr. 192/2020 a adus modificari semnificative cu privire la telemunca in perioada crizei Covid 19. Astfel, art. 17 prevede ca, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite.
 
Din exprimarea legiuitorului se poate intelege ca angajatorul are posibilitatea acum de a dispune prin decizie unilaterala prestarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu. Ce se intampla daca salariatul nu are posibilitatea prestarii activitatii in telemunca, din motive personale? Aflati din ghidul Telemunca sau munca si de acasa in 2021!
 
 
Ce obligatii concrete aveti ca angajator? 
Si care sunt sanctiunile in caz de abatere?
 
a) sunteti obligat sa prevedeti in mod expres in contractul individual de munca sau in actul aditional la acesta faptul ca se presteaza o activitate in regim de telemunca (amenda 10.000 de lei pentru fiecare persoana);
 
b) sunteti obligat sa aveti acordul salariatului pentru telemunca (amenda 5.000 de lei);
 
a) suneti obligat sa aveti acordul telesalariatului cu norma intreaga in cazul in care acesta presteaza ore suplimentare la solicitarea dvs. (amenda 5.000 de lei);
 
d) sunteti obligat sa introduceti in contractul de munca al salariatului toate cele 10 clauze prevazute la art. 5 alin. 2) (amenda 5.000 de lei);
 
a) sunteti obligat sa asigurati mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, partile putand conveni ptrintr-un acord scris inclusiv sa fie utilizate cele proprii ale telesalariatului, cu specificarea conditiilor de utilizare (amenda 2.000 de lei);
 
f)  sunteti obligat sa instalati, sa verificati si sa intretineti echipamentul de munca necesar (amenda 2.000 de lei);
 
g) sunteti obligat sa asigurati conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru (amenda 2.000 de lei);
 
In lucrarea Telemunca sau munca si de acasa in 2021 sunt analizate si comentate toate aceste obligatii si sunt prezentate recomandari eficiente pentru evitarea sanctiunilor! 
 
 
IMPORTANT!
 
Ghidul contine nu mai putin de 45 de studii de caz!
 
Este vorba de situatii concrete in care angajatorii au intampinat dificultati. Intrebarile lor sunt rezolvate impecabil, cu explicatii complete, temeiuri legale, recomandari eficiente. Iata mai jos cateva dintre temele vizate de aceste intrebari:
 
  • Munca la domiciliu si telemunca. Diferente
     
  • Telemunca vs documentul portabil A1
     
  • Locul muncii in alt stat membru UE. Contributii sociale
     
  • Durata timpului de lucru la sediul angajatorului
     
  • Organizarea muncii - asigurarea permanentei la telefon pentru situatii de urgenta
     
  • Regimul tichetelor de masa
     
  • Concediu medical. Perioada in care salariatul a prestat activitate in regim de telemunca
     
  • Conditii acordare 400 lei pentru telemunca
     
  • Mentionarea in CIM a zilelor in care salariatul presteaza activitate la domiciliu este obligatorie
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ghid telemunca munca de acasa 2021amenzi telemuncaprevederi telemuncaoug 36/2021

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 09 Iunie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Atentie la noile obligatii privind telemunca! Ghid complet! Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]