Cu privire la telemunca angajatorul poate reglementa in regulamentul intern regimul de munca al salariatilor, conditiile de verificare a activitatii acestora, modalitatea de intruire privind
SSM precum si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
"Ce ar trebui mentionat in RI referitor la activitatea de telemunca? la ce titlu ar trebui incadrat acest articol privind telesalariatii? Daca initial, in actul aditional de telemunca nu au fost introduse doua articole salarizarea si Drepturi si obligatii ale partilor privind protectia datelor cu caracter personal ar trebui intocmit un nou act aditional?"
Raspunsul specialistului:
Toate aceste detalii pot fi prevazute intr-un capitol denumit Activitatea in telemunca sau Telemunca in unitate. Cu toate acestea, prevederile ce pot face obiectul regulamentului intern sunt cuprinse obligatoriu in contractul individual de munca al telesalariatului sau prin act aditional la contract conform art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018.
Tot ce trebuie sa stiti despre telemunca - Ghid complet. Aflati noutatile pentru acest an!
Conform art. 6 alin. (2) din Legea 81/2018, prin contractele colective de munca aplicabile si/sau prin contractele individual de munca si regulamentele interne se pot stabili si alte conditii specifice privind telemunca in conformitate cu Legea 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Legea dialogului sociale nr. 62/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Nerespectarea dispozitiei art. 5 alin. (2) lit. a) referitoare la obligatia de a prevedea in mod expres in contractul individual de munca sau in actul aditional la acesta prestarea unei activitati in regim de telemunca, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 10.000 lei pentru fiecare persoana.
Daca in contractul de munca exista cele doua articole salarizarea si Drepturi si obligatii ale partilor privind protectia datelor cu caracter personal, si nu difera, nu este necesara intocmirea unui nou act aditional la CIM.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.