Conform noului proiect adoptat miercuri de Camera Deputatilor, incepand cu 1 ianuarie 2020, angajatorii nu vor mai fi obligati sa plateasca CAS si CASS la nivelul salariului minim brut pentru salariatii part-time ale caror venituri sunt sub pragul salariului minim brut, asa cum obliga reglementarile actuale.
Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, care prevede eliminarea supraimpozitarii contractelor de munca cu timp partial si aplicarea unei baze de calcul pentru contributiile sociale si a contributiilor de asigurari sociale de sanatate in functie de salariul realizat si nu in functie de salariul de baza minim brut pe tara.
Prin urmare, incepand cu 1 ianuarie 2020, alineatele (5^1) - (5^5) de la art. 146 si alineatul (5^1) de la art. 168 se abroga.
In Expunerea de motive a actului normativ este mentionata "eliminarea supraimpozitarii contractelor de munca cu timp partial si aplicarea unei baze de calcul pentru contributiile sociale si a contributiilor de asigurari sociale de sanatate in functie de salariul realizat si nu in functie de salariul de baza minim brut pe tara, care tine de o decizie discretionara a Guvernului".
Initiatorii proiectului de lege au atras atentia asupra efectelor negative produse mediului economic ca urmare a sutelor de modificari legislative operate in ultimii ani asupra Codului fiscal. Cresterea costurilor fiscale cu forta de munca, prin supraimpozitarea contractelor de munca cu timp partial, a generat costuri substantiale pentru agentii economici si a accentuat somajul in randul tinerilor, precum si
munca la negru in unele sectoare de activitate.
Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost adoptat de Camera Deputatilor, pe 4 decembrie, cu 280 de voturi pentru, unul contra si doua abtineri, urmeaza sa fie trimis spre promulgare la presedintele Romaniei si apoi sa fie publicat in Monitorul Oficial.
Contractele part-time sau cu timp partial de munca ieseau, in viziunea unora, din economia gri prin supraimpozitare, dat fiind faptul ca unele contracte partiale nu coincideau cu timpul real de munca. In realitate insa, la nivel national, cele mai multe contracte part-time sunt in legalitate astfel ca o supraimpozitare a acestora nu facea decat sa ingreuneze activitatile firmelor si sa le aduca angajatorilor costuri mult mai mari.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cetatean din Belarus cu viza de munca in Polonia. Angajare sau detasare in Romania fara avizIntrebare: Am urmatoarea speta: - SRL romanesc, cu administrator cetatean non-UE, cu doi angajati (2 ore/luna), urmeaza sa contracteze lucrari pe un santier pe o perioada de maxim 90 de zile. - doreste sa angajeze un cetatean din Belarus - cu viza obtinuta pe teritoariul Poloniei, pe perioada determinata, pe perioada contractului mai sus mentionat.. - Pentru a-l angaja, chiar cu viza de Polonia, are nevoie de aviz de munca? Exista posibilitatea de a fi detasat transnational, printr-o firma din Polonia in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Munca in ture. Clauza in CIM. RegesIntrebare: Un restaurant angajeaza cu program de lucru Intre 10:00-22:00, 2 zile lucrate, urmate de 2 zile libere, cu pauza de masa de 1 ora care se adauga la durata zilnica normala a timpului de munca, 11 ore lucrate efectiv in zilele lucrate, plus spor de lucru sambata-duminica. Contractul de munca este evident cu norma intreaga. Va rog sa imi spuneti daca este corect CIM atasat si print screen de pe noul Reges si sa-mi spuneti daca ar trebui corectat ceva. Este considerat nr ore/zi, sau este mai corect...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<