Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatilor in prima zi de munca?

dosarul personal al salariatuluidocumentele incluse in dosarul personal al salariatuluilegislatia muncii
Asa cum bine stim, angajatorii sunt obligati sa intocmeasca  un dosar personal pentru fiecare dintre salariati.

Dosarul personal al salariatilor va fi pastrat in bune conditii la sediu si il va prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.

Care sunt documentele ce trebuie sa se regaseasca in dosarul personal al salariatului?

Conform specialistilor PortalCodulMuncii.ro, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registrul general de evidenta a salariatilor.

Mai mult, specialistii in legislatia muncii adauga faptul ca legiuitorul nu enumera in mod limitativ si expres documentele incluse in dosarul personal al salariatului, acest lucru conducand la o practica diferita si la nivelul inspectoratelor teritoriale de munca.

Lista expusa se specialistii PortalCodulMuncii.ro, cu documentele ce trebuie incluse in dosarul personal al salariatului:

1. cartea de identitate;
2. acte stare civila;
3. acte de studii si calificare;
4. curriculum vitae;
5. contractul individual de munca;
6. fisa postului;
7. avizul medical;
8. fisa de aptitudini;
9. certificatul de cazier judiciar (daca este cazul);
10. recomandare de la ultimul loc de munca/nota de lichidare (dupa caz);
11. pentru deducerea personala copii de pe actele de nastere ale copiilor;
12. declara?ie pe proprie raspundere cu privire la func?ia de baza;
13. declara?ie pe proprie raspundere pentru persoane in intretinere;
14. instruirea introductiv-generala;
15. instruirea la locul de munca
16. dovada luarii la cunostinta a continutului Regulamentului intern.

"Avand in vedere ca refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca dosarul personal al salariatilor constituie contraventie si este sanctionata cu amenda de la 5.000 lei la 8.000 lei (art. 9 alin. (1) lit. b) coroborat cu art. 9 alin. (2) lit. b) din HG 500/2011), alaturi de mentiunile anterior facute, avand in vedere practicile diferite ale inspectorilor de munca, sfatul nostru este sa va informati asupra exigentelor inspectoratului teritorial de munca de care apartineti.", precizeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosarul personal al salariatuluidocumentele incluse in dosarul personal al salariatuluilegislatia muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Februarie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatilor in prima zi de munca? Nota: 3.75 din 5 - 44 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Modalitate De Calcul Concediu De Odihna Neefectuat La Incetarea ContractuluiIntrebare: Pana in 24.04.2018 inclusiv am fost angajata in cadrul unei autoritati publice locale (personal contractual), perioada de preaviz fiind din data de 05.03.2018 pana in data de 24.04.2018, in aceasta perioada avand si 15 zile de concediu de odihna solicitate de mine (mi-a fost intrerupt preavizul pentru a efectua cele 15 zile de concediu). La data incetarii raportului de munca mai aveam inca 28 de zile de concediu neefectuate, astfel: 24 de zile de concediu aferente anului 2017 si 4 zile de conc
 

Raspuns: Multumesc frumos pentru raspuns.<br />Pentru perioada cat a durat preavizul nu trebuia sa mi s... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]