"Ce documente pot fi semnate de o alta persoana din cadrul firmei, in cazul de fata, Manager Resurse Umane, decat Directorul General in ceea ce priveste angajarea, incetarea, decizie, adeverinte, act aditional sau alte documente care tin de dosarul personal al salariatului? Care e procedura privind delegarea de semnatura?"
Raspunsul specialistului:
De principiu, actele/documentele unei societati trebuie semnate de reprezentantul legal al acesteia. Acesta are insa si posibilitatea de a delega dreptul de semnatura intr-un anumit domeniu sau unele din competentele sale unei alte persoane (salariat) din cadrul societatii. Delegarea de semnatura se face de catre reprezentantul legal prin decizie interna. Fiind vorba de o societate trebuie consultat si actul constitutiv/statutul acesteia care ar putea contine si prevederi cu privire la modul in care se face delegarea.
Delegarea reprezinta o imputernicire pe care un angajat o primeste pentru a actiona in numele celui care a dat imputernicirea si astfel, persoana care primeste delegarea trebuie sa dispuna de toate cunostintele si calitatile necesare indeplinirii celor stabilite prin actul de delegare si de asemenea trebuie sa fie de acord cu aceasta delegare.
Limitele delegarii se stabilesc chiar prin actul de delegare, mentionandu-se in acesta categoriile de documente care pot fi semnate de persoana imputernicita. Daca, spre exemplu, in actul de delegare se precizeaza ca Managerul de resurse umane este imputernicit sa semneze toate documentele de resurse umane, atunci acesta poate semna toate aceste acte/documente (decizii, contracte de munca, adeverinte, orice documente necesare gestiunii resurselor umane).
Poate exista si o delegare partiala, doar pentru anumite documente, insa in acest caz, in actul de delegare fie se enumera expres acele acele documente pe care persoana delegata le poate semna in locul reprezentantului legal, fie se stabileste ca semneaza documentele de resurse umane cu unele exceptii si se enumera acele exceptii, astfel incat persoana delegata sa stie ce documente nu are dreptul sa semneze.
Este recomandabil ca in continutul actului de delegare sa se precizeze si termenul pentru care se face delegarea. La expirarea termenului, daca reprezentantul legal doreste, printr-o noua decizie, aceasta poate fi prelungita pentru aceeasi persoana sau acordata unei alte persoane.
Astfel, este la latitudinea titularului dreptului de semnatura, adica a reprezentantului legal al societatii, de a decide pentru ce documente deleaga dreptul sau de semnatura unui alt salariat.
Un alt aspect pe care puteti sa il luati in considerare ar fi si acela de a mentiona in fisa postului Managerului de resurse umane faptul ca este delegat sa semneze toate documentele de resurse umane, mai ales daca exista o rubrica in fisa postului referitoare la limite de competente sau delegare de competente.
Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si salarizare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<