Delegarea semnarii documentelor de resurse umane - PROCEDURA

Ioana Pavel
Ioana Pavel
25 Martie 2024
25 Martie 2024
Ioana Pavel
Ioana Pavel
Delegarea semnarii documentelor de resurse umanedelegare documente resurse umanedelegare drept de semnatura
Delegarea semnarii documentelor de resurse umane - PROCEDURA
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Ce documente pot fi semnate de o alta persoana din cadrul firmei, in cazul de fata, Manager Resurse Umane, decat Directorul General in ceea ce priveste angajarea, incetarea, decizie, adeverinte, act aditional sau alte documente care tin de dosarul personal al salariatului? Care e procedura privind delegarea de semnatura?"
 
 
Raspunsul specialistului: 
 
De principiu, actele/documentele unei societati trebuie semnate de reprezentantul legal al acesteia. Acesta are insa si posibilitatea de a delega dreptul de semnatura intr-un anumit domeniu sau unele din competentele sale unei alte persoane (salariat) din cadrul societatii. Delegarea de semnatura se face de catre reprezentantul legal prin decizie interna. Fiind vorba de o societate trebuie consultat si actul constitutiv/statutul acesteia care ar putea contine si prevederi cu privire la modul in care se face delegarea.
 
Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor - 47 Teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, detalii AICI >>>
 
Delegarea reprezinta o imputernicire pe care un angajat o primeste pentru a actiona in numele celui care a dat imputernicirea si astfel, persoana care primeste delegarea  trebuie sa dispuna de toate cunostintele si calitatile necesare indeplinirii celor stabilite prin actul de delegare si de asemenea trebuie sa fie de acord cu aceasta delegare.
 
Limitele delegarii se stabilesc chiar prin actul de delegare, mentionandu-se in acesta categoriile de documente care pot fi semnate de persoana imputernicita. Daca, spre exemplu, in actul de delegare se precizeaza ca Managerul de resurse umane este imputernicit sa semneze toate documentele de resurse umane, atunci acesta poate semna toate aceste acte/documente (decizii, contracte de munca, adeverinte, orice documente necesare gestiunii resurselor umane).
 
Poate exista si o delegare partiala, doar pentru anumite documente, insa in acest caz, in actul de delegare fie se enumera expres acele acele documente pe care persoana delegata le poate semna in locul reprezentantului legal, fie se stabileste ca semneaza documentele de resurse umane cu unele exceptii si se enumera acele exceptii, astfel incat persoana delegata sa stie ce documente nu are dreptul sa semneze.
 
Este recomandabil ca in continutul actului de delegare sa se precizeze si termenul pentru care se face delegarea. La expirarea termenului, daca reprezentantul legal doreste, printr-o noua decizie, aceasta poate fi prelungita pentru aceeasi persoana sau acordata unei alte persoane.
 
Astfel, este la latitudinea titularului dreptului de semnatura, adica a reprezentantului legal al societatii, de a decide pentru ce documente deleaga dreptul sau de semnatura unui alt salariat.
 
Un alt aspect pe care puteti sa il luati in considerare ar fi si acela de a mentiona in fisa postului Managerului de resurse umane faptul ca este delegat sa semneze toate documentele de resurse umane, mai ales daca exista o rubrica in fisa postului referitoare la limite de competente sau delegare de competente.
 
Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si salarizare
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]