In calitate de angajator aveti obligatia legala ca inainte de inceperea oricarei activitati sa obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca. Aceasta obligatie este valabila indiferent de locul unde se desfasoara activitatea: la sediul social, la unul din sediile secundare sau in afara acestora.
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei nerespectarea obligatiei legale de a obtine autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, ininte de inceperea oricarei activitati, conform art. 39, alin. 2) din Legea nr. 319/2006.
Care sunt modalitatile de obtinere a autorizatiei de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca?
Exista doua modalitati distincte de obtinere a autorizatiei:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
1) Daca sunteti un angajator – persoana fizica, persoana juridica sau asociatie familiala – care are obligatia sa ceara inmatricularea in Registrul Comertului, va veti autoriza prin intermediul Biroului unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului, in baza Legii 359/2004....
Cititi continuarea articolului pe CD-ul Ghid practic de protectia muncii.