Noi manageri de spitale

resurse umanemanagementul resurselor umanelocuri de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 30.06.2009 - Gabriela Chirazof

Recent adoptata O.U.G. nr. 69/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial nr. 419 din data de 18 iunie 2009, schimba managerii de spitale.

Potrivit legii, spitalul public este condus de un manager, persoana fizica sau juridica.

Incepand cu data de 18.06.2009 functia de manager sau manager interimar al spitalului poate fi exercitata numai de persoana fizica sau reprezentantul desemnat de managerul persoana juridica, care indeplineste conditiile impuse de acest act normativ.

Astfel, nu mai poate fi manager orice persoana fizica sau reprezentantul desemnat de managerul persoana juridica care a absolvit o institutie de invatamant superior si cursuri de perfectionare in management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sanatatii Publice si stabilite prin ordin al ministrului sanatatii publice, ci numai cel care indeplineste conditia absolvirii cursurilor de perfectionare in management sau management sanitar anterior mentionate, dar este si absolventul unei institutii de invatamant superior intr-unul din domeniile: medical, economic, juridic sau administrativ.

De asemenea, pentru spitalele clinice in care se desfasoara si activitate de invatamant si cercetare stiintifica medicala, managerul trebuie sa fie cadru universitar sau medic primar si sa fie absolvent al unor cursuri de perfectionare in management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sanatatii si stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.



Potrivit ordonantei de urgenta s-au modificat si cazurile de incompatibilitate in ceea ce priveste cel care detine functia de manager persoana fizica. Astfel, aceasta functie de este incompatibila cu:
a) exercitarea oricaror altor functii salarizate, nesalarizate sau/si indemnizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor in domeniul medical, didactic si de studiu profesional, al cercetarii stiintifice si al creatiei literar-artistice;
b) exercitarea oricarei activitati sau oricarei alte functii de manager, inclusiv cele neremunerate;
c) exercitarea unei activitati sau a unei functii de membru in structurile de conducere ale unei alte unitati spitalicesti;
d) exercitarea oricarei functii in cadrul organizatiilor sindicale sau patronale de profil.

Dupa cum reiese din dispozitiile actului normativ, la aceasta ora ar trebui sa fie numite de catre ministrul sanatatii comisiile care analizeaza si verifica indeplinirea de catre manageri si manageri interimari a dispozitiilor ordonantei de urgenta, care vor intocmi in termen de 30 de zile de la numire un raport despre cele constatate.
___________________________________________________________________
Fisa postului, recrutare si selectie, motivarea angajatilor, recompensare, evaluarea performantelor ... tot ce trebuie sa stiti, aflati la zi din "Consilier - Managementul Resurselor Umane"
___________________________________________________________________

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umanemanagementul resurselor umanelocuri de munca

Data aparitiei: 30 Iunie 2009
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Noi manageri de spitale Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]