legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noi manageri de spitale

30 Iunie 2009
30 Iunie 2009
resurse umanemanagementul resurselor umanelocuri de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Editorial, 30.06.2009 - Gabriela Chirazof

Recent adoptata O.U.G. nr. 69/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial nr. 419 din data de 18 iunie 2009, schimba managerii de spitale.

Potrivit legii, spitalul public este condus de un manager, persoana fizica sau juridica.

Incepand cu data de 18.06.2009 functia de manager sau manager interimar al spitalului poate fi exercitata numai de persoana fizica sau reprezentantul desemnat de managerul persoana juridica, care indeplineste conditiile impuse de acest act normativ.

Astfel, nu mai poate fi manager orice persoana fizica sau reprezentantul desemnat de managerul persoana juridica care a absolvit o institutie de invatamant superior si cursuri de perfectionare in management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sanatatii Publice si stabilite prin ordin al ministrului sanatatii publice, ci numai cel care indeplineste conditia absolvirii cursurilor de perfectionare in management sau management sanitar anterior mentionate, dar este si absolventul unei institutii de invatamant superior intr-unul din domeniile: medical, economic, juridic sau administrativ.

De asemenea, pentru spitalele clinice in care se desfasoara si activitate de invatamant si cercetare stiintifica medicala, managerul trebuie sa fie cadru universitar sau medic primar si sa fie absolvent al unor cursuri de perfectionare in management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sanatatii si stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.



Potrivit ordonantei de urgenta s-au modificat si cazurile de incompatibilitate in ceea ce priveste cel care detine functia de manager persoana fizica. Astfel, aceasta functie de este incompatibila cu:
a) exercitarea oricaror altor functii salarizate, nesalarizate sau/si indemnizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor in domeniul medical, didactic si de studiu profesional, al cercetarii stiintifice si al creatiei literar-artistice;
b) exercitarea oricarei activitati sau oricarei alte functii de manager, inclusiv cele neremunerate;
c) exercitarea unei activitati sau a unei functii de membru in structurile de conducere ale unei alte unitati spitalicesti;
d) exercitarea oricarei functii in cadrul organizatiilor sindicale sau patronale de profil.

Dupa cum reiese din dispozitiile actului normativ, la aceasta ora ar trebui sa fie numite de catre ministrul sanatatii comisiile care analizeaza si verifica indeplinirea de catre manageri si manageri interimari a dispozitiilor ordonantei de urgenta, care vor intocmi in termen de 30 de zile de la numire un raport despre cele constatate.
___________________________________________________________________
Fisa postului, recrutare si selectie, motivarea angajatilor, recompensare, evaluarea performantelor ... tot ce trebuie sa stiti, aflati la zi din "Consilier - Managementul Resurselor Umane"
___________________________________________________________________

NOUTATI din Legislatia muncii

Cunoasteti noutatile privind SALARIZAREA valabile din 2025?


Atentie: au aparut NOI modificari legislative privind SALARIZAREA!

Astfel, sunteti invitat sa participati la Seminarul National de Salarizare si Contributii, la Crowne Plaza Bucuresti,
unde specialistele Rodica Mantescu si Luminita Obaciu vor limpezi cu profesionalism toate neclaritatile nou-aparute in 2025
si care se adauga celor deja existente generate de legislatia extrem de stufoasa privind salarizarea.

Tematica Seminarului National de Salarizare si Contributii este disponibila AICI <<

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]