O vorba aruncata in vant poate sa iti pecetluiasca reputatia in mod negativ si iremediabil. O expresie pe care o folosesti prea des, o asociere intre tine si un partid politic, o asemanare intre tonul folosit de tine si cel al unui leader faimos, toate, cumulat, duc la conturarea reputatiei tale.
Iata cateva sfaturi esentiale de care sa tii cont daca vrei sa iti pastrezi reputatia intacta la locul de munca:
1. Arata ca esti un om de incredere si corect. Faptul ca iti tii mereu promisiunile si nu barfesti poate fi o buna fundatie pe care sa iti cladesti reputatia. Nimeni nu doreste sa aiba de-a face cu persoanele in care nu au incredere si care le-au demonstrat in trecut faptul ca se pot deda la fapte incorecte.
2. Ce anturaj ai? Oamenii care iti alcatuiesc anturajul arunca o imagine importanta asupra ta. Daca te asociezi cu oameni cu reputatie subreda, la fel vei fi perceput si tu!
3. Ai grija la limbajul nonverbal pe care il folosesti. Un gest poate face mai mult decat o mie de cuvinte. Faptul ca ai o postura nu tocmai dreapta poate trada probleme de incredere in propriile tale forte samd.
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
4. Ce subiecte abordezi in 90% din timp? Discuti despre politica sau despre sport? Esti un om ultra-religios si povestesti tuturor in mod constant despre predicile din Biblie? Discuti despre femei frumoase si intalnirile tale recente. Sau poate ca discuti despre noile conferinte la care ai participat si rolul specialistilor HR in calitatea culturii organizationale. Ce faci in mod constant te compune ca persoana, cel putin in ochii celor din jurul tau.
5. Cum ii faci pe ceilalti sa se simta? Multi nu stiu dar modul in care ii faci pe ceilalti sa se simta spune multe despre tine. Esti un om care trezeste ce e mai bun in oameni sau esti o persoana care declanseaza in ceilalti teama, anxietate si drama?
6. Cat de mult ii ajuti pe cei din jurul tau, fie ca sunt angajati sau sefi? Faptul ca oferi voluntar o mana de ajutor spune foarte multe despre tine si iti contureaza in mare parte reputatia.
7. Ce spui despre tine? Cum te prezinti? Ce parere ai despre propria ta persoana? In mod clar, ce spui despre tine va avea un impact enorm asupra reputatiei tale.
Din pacate, uneori este nevoie de un cateva greseli care sa iti puna reputatia pe butuci. Sunt neintelegeri, decizii luate in graba, cuvinte care ti-au scapat sau greseli de comunicare.
Din fericire, nimic nu se intampla din coincidenta. Din toate aceste greseli ai de invatat. Nu este capatul pamantului daca exista oameni care te inteleg gresit. Cu fiecare noua decizie ai sansa sa le schimbi opinia.
Mult succes, cariere stralucite si afaceri prospere!
Maria Nicutar