Editorial, 14.10.2008 - Gabriela Chirazof
Prin eveniment potrivit Legii nr. 319/2006 se intelege accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.
Conducatorul locului de munca sau de orice alta persoana care are cunostinta despre producerea unui astfel de eveniment comunica angajatorului despre producerea acestuia, angajatorul fiind tinut la randul sau de obligatia de comunicare catre:
-inspectoratului teritorial de munca,
-asiguratorului numai evenimentele evenimentele urmate de incapacitate temporara de munca, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora,
-organelor de urmarire penala, dupa caz.
Suspiciunea de boala profesionala sau legata de profesiune se comunica de orice medic aflat intr-o relatie contractuala cu angajatorul catre autoritatea de sanatate publica teritoriala sau a municipiului Bucuresti.
Portal Codul Muncii
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
In cazul accidentelor de circulatie produse pe drumurile publice, in care printre victime sunt si persoane aflate in indeplinirea unor sarcini de serviciu, organele de politie rutiera competente vor trimite angajatorilor si/sau inspectoratelor teritoriale de munca, in termen de 5 zile de la data solicitarii, un exemplar al procesului-verbal de cercetare la fata locului.
Imediat dupa comunicarea evenimentelor, aveti obligatia in calitate de angajator de a numi o comisie care va cerceta evenimentele care au produs incapacitate temporara de munca, pentru evenimentele care au avut urmari mai grave sau in cazul suspiciunilor de boala profesionala si a bolilor legate de profesiune fiind necesara cercetarea de catre institutii/organe ale statului anume desemnate in acest sens.
Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca se va incheia in cel mult 5 zile lucratoare de la data producerii, fac exceptie situatiile cum ar fi cele in care este necesara prelevarea de probe ori efectuarea de expertize, pentru care se poate solicita in scris, argumentat si in termen, la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, prelungirea termenului de cercetare.
Cercetarea evenimentelor se va finaliza cu intocmirea unui dosar care se inainteaza pentru verificare si avizare la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, in termen de 5 zile lucratoare de la finalizarea cercetarii.
____________________________________________________________________
Cum sa aplicati noua Lege 319/2006 in firma dvs.? Descoperiti solutii practice de protectia muncii si informatii sigure pe CD-ul "Ghid practic de protectia muncii" . 100% GARANTAT!
____________________________________________________________________