Editorial, 26.08.2008 - Gabriela Chirazof
Inainte de inceperea oricarei activitati angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca.
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin H.G. nr. 1425/2006 stabilesc procedura de urmat si actele necesare obtinerii acestei autorizari.
Sunt exceptate de la autorizarea conform acestor norme metodologice persoanele fizice, asociatiile familiale si persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.
Actele necesare obtinerii autorizarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca sunt:
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
250 Modele Fise de Post
- cerere completata in doua exemplare semnate in original de catre angajator;
- copii de pe actele de infiintare;
- declaratia pe propria raspundere din care rezulta ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
- opis privind actele depuse.
Aceste documente se depun la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia isi desfasoara activitatea angajatorul respectiv, care este insarcinat cu emiterea certificatului constatator in termen de 5 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii.
Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.
Atentie!
In urma controalelor efectuate inspectorul de munca poate sista activitatea firmei si propune inspectoratului teritorial de munca inscrierea mentiunii in certificatul constatator, angajatorul putand relua activitatea numai dupa ce demonstreaza ca a remediat deficientele care au condus la sistarea activitatii si a obtinut autorizarea conform procedurii sus-mentionate
___________________________________________________________________
Cum sa aplicati noua Lege 319/2006 in firma dvs.? Descoperiti solutii practice de protectia muncii si informatii sigure pe CD-ul Ghid practic de protectia muncii.100% GARANTAT!
___________________________________________________________________