Directiva de punere in aplicare a reglementatilor privind detasarea lucratorilor

detasaredetasarea lucratorilordrepturile lucratorilor detasati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Consiliul de Ministri ai UE a adoptat directiva de punere in aplicare a reglementarilor referitoare la detasarea lucratorilor. Acestea vizeaza asigurarea respectarii drepturilor lucratorilor detasati.

Mai mult, se vizeaza consolidarea cadrului legal pentru prestatorii de servicii.

Pe site-ul Comisiei Europene se arata ca statele membre au obligatia de a transpune in legislatia nationala noua directiva de punere in aplicare in cel mult doi ani si douazeci de zile de la publicarea sa in Jurnalul Oficial al UE.

 „Adoptarea Directivei de punere in aplicare a normelor UE privind lucratorii detasati transmite un semnal clar, in ajunul alegerilor europene, ca Europa nu accepta frauda si abuzurile impotriva lucratorilor detasati sau alte forme de dumping social”, a declarat comisarul european pentru ocuparea fortei de munca, afaceri sociale si incluziune, László Andor. „Recomand insistent statelor membre sa puna in aplicare aceste norme cat mai curand posibil si salut pasii facuti inspre adoptarea unor astfel de masuri anuntati deja de Franta”.

In cadrul anuntului publicat pe site-ul oficial al Comisiei Europene se arata ca:

"Masuri solide de protejare a drepturilor lucratorilor detasati si de prevenire a „dumping-ului social” sunt prevazute in Directiva privind detasarea lucratorilor (96/71/CE) din 1996, care contine un nucleu de norme obligatorii in ceea ce priveste termenii si conditiile de munca aplicabile unui salariat detasat la lucru intr-un alt stat membru.

Noua directiva de punere in aplicare va contribui la o mai buna aplicare a acestor norme in practica, in special in anumite sectoare, cum ar fi constructiile si transportul rutier, unde, de exemplu, intreprinderi de tip „cutie postala” (fara o activitate economica reala in tara „de origine”) au utilizat „detasari” false pentru a eluda normele nationale privind securitatea sociala si conditiile de munca. De asemenea, aceasta va imbunatati protectia drepturilor lucratorilor detasati prin prevenirea fraudei, in special in ceea ce priveste lanturile de subcontractare, in care drepturile lucratorilor detasati nu sunt intotdeauna respectate."

Iata obiectivele vizate de directiva de punere in aplicare a reglementarilor privind detasarea lucratorilor, astfel cum sunt afisate pe site-ul Comisiei Europene:

- sporeste gradul de sensibilizare al lucratorilor si al intreprinderilor cu privire la drepturile si obligatiile ce le revin in ceea ce priveste termenii si conditiile de incadrare in munca;

- imbunatateste cooperarea dintre autoritatile nationale insarcinate cu detasarea (obligatia de a raspunde cererilor de asistenta din partea autoritatilor competente ale altor state membre; un termen de doua zile lucratoare pentru a raspunde cererilor urgente de informatii si un termen de 25 de zile lucratoare pentru cererile care nu sunt urgente);

- clarifica definitia detasarii, astfel incat sa creasca certitudinea juridica pentru lucratorii detasati si prestatorii de servicii, abordand in acelasi timp problema intreprinderilor de tip „cutie postala” care utilizeaza detasarea pentru a eluda legea;

- stabileste responsabilitatile statelor membre in ceea ce priveste verificarea conformitatii cu normele prevazute in directiva din 1996 (statele membre desemneaza autoritati specifice de punere in aplicare, responsabile cu verificarea conformitatii, iar statele membre in care sunt stabiliti furnizorii de servicii trebuie sa ia masurile de supraveghere si de punere in aplicare necesare);

- obliga intreprinderile care efectueaza detasari:
1. sa desemneze o persoana de contact pentru asigurarea legaturii cu autoritatile de aplicare a legii;
2. sa declare identitatea, numarul lucratorilor care urmeaza a fi detasati, datele de inceput si de incheiere ale detasarii, adresa locului de munca si natura serviciilor;
3. sa puna la dispozitie documentele de baza, cum ar fi contractele de munca, fisele de salariu si fisele de pontaj ale lucratorilor detasati;

- imbunatateste controlul aplicarii drepturilor si tratarea plangerilor, obligand atat statul membru gazda, cat si pe cel de origine sa garanteze ca lucratorii detasati, cu sprijinul sindicatelor si al altor parti terte interesate, pot sa inainteze plangeri si sa intenteze actiuni juridice si/sau administrative impotriva angajatorilor lor in cazul in care nu le sunt respectate drepturile;

- garanteaza ca sanctiunile si amenzile administrative impuse prestatorilor de servicii de un stat membru pentru nerespectarea cerintelor directivei din 1996 pot fi impuse si recuperate intr-un alt stat membru. Sanctiunile pentru nerespectarea directivei trebuie sa fie eficiente, proportionale si cu efect de descurajare.


sursa: www.ec.europa.eu


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
detasaredetasarea lucratorilordrepturile lucratorilor detasati

Data aparitiei: 15 Mai 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Directiva de punere in aplicare a reglementatilor privind detasarea lucratorilor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]