Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Explicatia expertului: Delegarea dispusa unilateral de catre angajator pe o perioada de 60 zile

delegaredetasaredelegarea dispusa unilateral de catre angajator
Ce document se intocmeste pentru delegarea dispusa unilateral de catre angajator pe o perioada de 60 zile? Ce model vom folosi in acest caz?

Raspuns:

Conform art. 43 din Codul muncii, republicat delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.

De asemenea, potrivit art. 44 alin. (1) din Codul muncii, republicat delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului.

Astfel, delegarea poate fi dispusa de angajator, fara a fi necesar acordul salariatului, numai pentru o perioada de maxim 60 de zile, situatie in care aceasta reprezinta decizia exclusiva a angajatorului.
 
In ceea ce priveste actul administrativ prin care se poate dispune acest lucru, va prezentam in cele ce urmeaza un model.
 
 
Model decizie:
 
Denumire angajator
Date de identificare ale angajatorului (adresa completa, CUI)
Date de contact ale angajatorului (telefon, fax)
Nr.de inregistrare
Data inregistrarii
 
DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE
privind delegarea doamnei/domnului___________________
   
 
In temeiul prevederilor art. 42 alin.(1) coroborat cu prevederile art. 44 alin.(1) din Legea nr.53/2003- Codul muncii, republicata, cu completarile ulterioare;
_____(conducatorul unitatii)_____________________emite prezenta/prezentul
 
 
DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE:
   
Art. 1. Incepand cu data de ____________, potrivit art. 44 alin. (1) din Legea nr. 53/2003- Codul muncii, republicata, cu completarile ulterioare, doamna/domnul__________________ este delegat in cadrul ____________________, pentru o perioada de _____ (cel mult 60 de zile).
(2) Incepand cu aceeasi data, dl/dna________________, respectiv in functia de_____________________, in cadrul_________________, locul de munca___________________, beneficiind de toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
(3) Salariatul nominalizat la alin. (1) este indreptatit la plata tuturor cheltuilelor ocazionate de delegare.
(4) Cheltuielile generate de delegarea salariatului, respectiv cheltuielile de transport, cazare si indemnizatia de delegare sunt suportate pentru intreaga perioada de catre angajator, cu respectarea prevederilor legale. 
Art. 2 Prezenta(ul) decizie/ordin/dispozitie poate fi contestata la instanta de judecata competenta, respectiv Tribunalul municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile (a se vedea termenele stipulate la art. 268 din Codul muncii, republicat) de la data comunicarii.
Art. 3 Compartimentul Resurse Umane, Compartimentul financiar-contabil si salariatul nominalizat la art. 1 vor duce la indeplinire prevederile prezentei(ului) decizii/ordin/dispozitii.
 
 
Numele si prenumele reprezentantului legal al angajatorului,
(persoana care potrivit legii /actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezinta angajatorul in relatiile cu tertii)
Semnatura reprezentantului legal al angajatorului,
Stampila angajatorului
 
 
Comunicata in data de__________________
Luat la cunostinta
Nume/Prenume
Semnatura salariatului:
 
 
Se emite Ordin de deplasare (delegatie). Modelul acestui formular precum si normele de intocmire si utilizare sunt reglementate de OMEF 3512/2008. Astfel cum prevede art. 2 al acestuia, modelele documentelor financiar-contabile cuprinse in anexa nr. 3 pot fi adaptate din punctul de vedere al formatului, in functie de necesitati, cu obligatia respectarii continutului minimal prevazut in anexa nr. 2.
 
Norma specifica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile prevede urmatorul continut minimal de informatii al formularului:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele titularului de avans;
- avansuri primite in valuta sau in valuta si in lei; sume decontate; diferente de restituit/primit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; seful compartimentului financiar-contabil, controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, dupa caz; titularul de avans.
 
In practica, acest formular este adaptat in functie de necesitatile entitatilor. Spre exemplu, in formular se pot insera informatii cu privire la diurna, astfel:

Felul mijlocului de transport folosit Ziua si ora plecǎrii de la frontierǎ sau aeroportul roman Ziua si ora sosirii de la frontierǎ sau aeroportul roman Nr. de zile diurna Diurna zilnicǎ TOTAL

La decont de anexeaza documentele din care rezulta data si ora trecerii frontierei la plecare si la sosire (tichete de imbarcare, declaratie pe proprie raspundere s.a.).
 
Asadar, potrivit art. 44 alin. (1) din Codul muncii republicat, delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. Refuzul salariatului de prelungire nu poate constitui motiv pentru sanctionarea disciplinara a acestuia.
 
In ceea ce priveste actul administrativ prin care se poate dispune prelungirea delegarii, va prezentam in cele ce urmeaza un model.
 
Model de acord privind delegarea

ACORD

Subsemnatul .............................. angajat al .................................. delegat temporar la ........................... in cadrul departamentului .................. avand in vedere notificarea nr. ................... din data de .............. de prelungire a duratei perioadei de delegare in conformitate cu dispozitiile art. 44 alin. (1) din Codul muncii, prin prezentul inscris imi exprim acordul.
Inteleg ca masura dispusa are caracter temporar, delegarea fiind dispusa pe perioada ………………………………..  sau pana la data …………………….. .

Data,                     Semnatura,
 
 
 
In cazul in care salariatul este delegat, din pontaj trebuie sa reiasa orele de munca prestate in delegatie respectiv intervalul de timp care constituie timp de lucru.

Numarul zilelor calendaristice in care persoana se afla in delegare sau detasare se socoteste de la data si ora plecarii pana la data si ora inapoierii mijlocului de transport din si in localitatea unde isi are locul permanent de munca, considerandu-se fiecare 24 de ore cate o zi de delegare sau detasare.

Pentru delegarea cu o durata de o singura zi, precum si pentru ultima zi, in cazul delegarii de mai multe zile, indemnizatia se acorda numai daca durata delegarii este de cel putin 12 ore (art. 11 din HG 1860/2006). Asadar, diurna se acorda pe zile si nu pe ore.
 
Salariati pot fi delegati cu aplicarea prevederilor art. 18 din Codul muncii respectiv cu indeplinirea de catre angajator a obligatiei de a comunica salariatilor in timp util, inainte de plecare, informatiile prevazute la art. 17 alin. (3) precum si informatii referitoare la:

- durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
- moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
- prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
- conditiile de clima;
- reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
- obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
- conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.

Salariatii trebuie sa beneficieze de asigurare de sanatate fie in baza cardului european de sanatate fie in baza unei asigurari private de sanatate.

Deplasarea poate fi efectuata in baza ordinului de deplasare emis de angajator in acest scop.

Atentie la faptul ca in legislatia aplicabila fiecare tara poate stabili in sarcina angajatorului roman, care isi trimite salariatii in acest stat, obligatii suplimentare astfel incat anajatorul anterior dele4garii salariatilor trebuie sa se intereseze cu privire la legislatia aplicabila in statul respectiv.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
delegaredetasaredelegarea dispusa unilateral de catre angajator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 20 Mai 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Explicatia expertului: Delegarea dispusa unilateral de catre angajator pe o perioada de 60 zile Nota: 3.69 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Data La Care Pot Sa Ma Pensionez ?Intrebare: Data nasterii: 27.11.1960 Armata 9 luni Facultatea la zi 5 ani Angajat din 16.09.1985 Grupa II: 100% 3 ani,7 luni,14 zile 80% 10 luni 70% 1 an, 2 luni Grupa I: 100% 8 ani,10 luni 80% 2 luni
 

Raspuns: Multumesc. Sanatate !... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]