Ca in orice companie, exista angajati valorosi si angajati care nu se disting de restul prin calitati si competente remarcabile. Evident, managerului departamentului de HR ii revine responsabilitatea de a valorifica resursele existente si de a le potenta pe cele potrivite.
O greseala des intalnita in randul managerilor este de a supraincarca prin delegare angajatii valorosi si care demonstreaza abilitati necesare pentru realizarea cu succes a sarcinilor prioritare pentru succesul companiei.
Consecintele care apar atunci cand ne supraincarcam prin delegare angajatii in care avem incredere deosebita:
- Vei constata ca o parte din angajati nu-si mai vad capul de treburi, iar altii se plictisesc sau sunt frustrati pentru ca se simt neapreciati.
- Vei inregistra o mare nemultumire din partea ambelor tabere, fie ca sunt suprasolicitati, fie ca nu li se acorda posibilitatea sa se manifeste profesional.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
40 Modele de Regulament Intern
- Vei depinde prea mult de angajatii in care
- Vei concentra activitatea in mana unui numar foarte mic de persoane si nu vei obtine o crestere a nivelului profesional al tuturor angajatilor.
- Vei avea imaginea unui sef partinitor si subiectiv si vei fi expus unor comportamente neloiale.
- Vei determina aparitia unor grupari adverse in firma si, implicit, a unor conflicte nedorite intre angajati.
Solutii
- In relatiile de serviciu incearca sa-i tratezi pe angajati in primul rand ca pe o echipa la al carei succes poate contribui fiecare membru in parte.
Click aici pentru mai multe solutii pentru eficienta in managementul resurselor umane>>>
- Constientizeaza faptul ca angajatii au interesele lor proprii si pot in orice moment sa-si gaseasca alt loc de munca.
- Ofera sanse de manifestare profesionala tuturor angajatilor, sustine-i si acorda-le incredere.
- Tine o evidenta clara cu activitatile pe care le-ai delegat, carei persoane si pe ce perioada de timp.
- Analizeaza periodic lista si coreleaz-o cu evaluarea profesionala periodica din firma.
- Deleaga prin rotatie, in cadrul aceluiasi compartiment, anumite sarcini care nu necesita o mare specializare.
Echipa de Resurse Umane Rentrop&Straton
Click aici pentru mai multe solutii pentru eficienta in managementul resurselor umane>>>