"Pentru un salariat cu functie de conducere (sef atelier) se intocmeste o decizie interna, semnata de catre managementul companiei, pentru a fi responsabil tehnic, care sa tina relatia cu firma de RSVTI, sa urmareasca verificarile tehnice, iscir, pentru cateva echipamente din departamentul productie: stivuitor, transpaleta, compresor,etc. In decizie sunt evidentiate si atributiile suplimentare postului de sef atelier, adica cele de responsabil tehnic. Este nevoie sa se mai faca o revizie la fisa de post? Unde sa se adauge noile atributii suplimentare sau este suficienta decizia? Inspectorul ITM, in control, va cere sau nu dovada completarii fisei postului sau va fi suficienta decizia interna, care repet, are specificate atributiile suplimentare."
Raspunsul specialistilor:
In primul rand, pentru desemnarea unei persoane ca RSVTI, aceasta trebuie sa detina o autorizatie ca urmare a participarii la un program de instruire organizat de o persoana juridica avizata de catre ISCIR.
Procedura privind autorizarea persoanelor fizice ca operatori RSVTI este stipulata in Metodologia privind autorizarea RSVTI anexa Ordinului 130/2011 emis de Inspectorul de Stat Sef al ISCIR.
Autorizatia eliberata de ISCIR are termen de valabilitate de 4 ani de la data eliberarii.
Salariatului ii revine obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului (art. 39, alin. (2), lit. a din Codul Muncii).
Noile atributii si responsabilitati referitor la desemnarea unui salariat ca RSVTI pot fi aduse la cunostinta acestuia prin 3 modalitati:
Prin revizuirea fisei de post deja existente;
Prin elaborarea unei anexe la fisa de post deja existenta in care sa fie specificate atributiile si responsabilitatile operatorului RSVTI (ca si in cazul lucratorului desemnat
SSM);
Prin decizia sau dispozitia scrisa a responsabilului legal.
Important este ca sarcinile stabilite prin oricare dintre aceste modalitati sa fie aduse la cunostinta salariatului pe baza de semnatura.
Intrucat activitatile RSVTI sunt specifice si temporare, se recomanda elaborarea unei anexe la fisa de post a salariatului respectiv, fara a se revizui intreaga fisa de post.
Trebuie verificat daca angajatorul detine o procedura operationala referitor la elaborarea fiselor de post.
Un raspuns oferit de PortalSSM, in mai 2024. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Pensie invaliditate sau pensie persoana cu handicapIntrebare: Referitor la raspunsul oferiti ,, Conditii pensionare certificat handicap accentuat. valabil la 22 Feb 2025, pentru care va multumesc va informez ca am varsta de 53 ani in martie 2025, certificatul meu de handicap ACCENTUAT este permanent din 21.01.2008, dar primul meu certificat de handicap gradul II Cum era atunci il am din 1993 (perioada in care eram student, studii terminate la zi cu diploma am adeverinta si foaie matricola), data ivirii pe acel certificat (erau revizuite la 1 an ) este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pensie anticipata. Conditii.Intrebare: O salariata nascuta in aprilie 1967 cu o vechime totala de 37 ani si 6 luni, din care 11 ani si 10 luni lucrati in grupa a II a munca, se poate pensiona anticipat la varsta de 58 ani ? Daca da, adaosul de vechime de la cei 11 ani si 10 luni (adica 3 ani si 7 luni) se adauga la vechimea totala, in final sa aiba o vechime de 40 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<