Editorial, 11.08.2008 - Gabriela Chirazof
Cauzata de factori chimici, fizici, biologici specifici locului de munca sau suprasolicitarea organismului cu ocazia desfasurarii procesului de munca, boala profesionala este un subiect care necesita intreaga atentie a noastra, fie ca ne regasim in pozitia de angajator, fie cea de salariat.
Cercetarea cazului de boala profesionala se finalizeaza cu intocmirea unui proces verbal in care se mentioneaza, cu precadere, cauzele imbolnavirii, responsabilitatea angajatorilor si masurile tehnice si organizatorice necesare, pentru prevenirea unor boli profesionale similare.
in situatia in care angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, dupa caz, persoana fizica autorizata in cazul profesiilor liberale sau inspectorul de munca ori lucratorul sau asiguratorul nu sunt de acord cu concluziile stabilite in procesul-verbal de cercetare ori cu masura tehnica sau organizatorica formulata, se pot adresa, in scris, in termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boala profesionala, Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si de Ministerul Sanatatii Publice.
In temeiul art. 155 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin H.G. nr 1425/2006, s-a adoptat Ordinul comun nr. 1256/443 al Ministerului Sanatatii Publice si Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de sanse, care stabileste componenta si atributiile Comisiei de experti.
Comisia este alcatuita din noua membri nominalizati in anexa din ordin.
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Portal Codul Muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Secretariatul Comisiei este asigurat de 2 reprezentanti desemnati din cadrul Sectiei de medicina muncii a Institutului de Sanatate Publica Bucuresti prin decizie a conducerii institutului.
Contestatia se depune la Secretariatul Comisiei, alaturi de cel putin urmatoarele documente:
- dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale, in conformitate cu prevederile art. 159 din Hotararea Guvernului nr. 1425/2006;
- fisa postului lucratorului;
- alte documente in vederea unei analize corecte a situatiei, in afara celor existente in dosarul de cercetare a cazului de boala profesionala.
Comisia poate solicita documente suplimentare de la contestatar.
Atributiile Comisiei sunt:
- analizeaza si discuta in plen fiecare sesizare in parte, urmarind aplicarea corecta a prevederilor legale din domeniul sanatatii si securitatii in munca si al medicinei muncii si, respectiv, principiile medicale fundamentale in domeniu;
- confirma, infirma sau stabileste caracterul de boala profesionala in cazurile contestate, potrivit legii;
- confirma, infirma sau formuleaza suplimentar masurile medicale, tehnice sau organizatorice, dupa caz, care se impun ca urmare a depistarii afectiunii respective, al carei caracter a fost sau nu stabilit de catre Comisie, in scopul asigurarii securitatii si sanatatii in munca pentru lucratori, potrivit legii;
- intocmeste si elibereaza documentul final privind solutionarea cazului respectiv, care cuprinde concluziile Comisiei.
___________________________________________________________________
Aflati ce nu scrie in ziare despre protectia muncii! Cea mai buna modalitate de a evita amenzile de la Inspectia Muncii!
___________________________________________________________________