Protectiei civila se organizeaza la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, al institutiilor publice, al operatorilor economici si al organizatiilor neguvernamentale, in raport cu clasificarea acestora din punct de vedere protectiei civile.
Organizarea protectiei civile consta in:
a) constituirea organismelor si structurilor pentru managementul situatiilor de urgenta, inclusiv al protectiei civile;
b) constituirea serviciilor pentru situatii de urgenta;
c) incadrarea inspectorilor si/sau a personalului de specialitate in domeniul protectiei civile;
Legis Plus Legislatia Muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
d) intocmirea planurilor de analiza si de acoperire a tipurilor de riscuri in teritoriul de competenta sau in domeniul de activitate;
e) planificarea si organizarea activitatilor de pregatire a populatiei si a salariatilor privind protectia civila;
f) organizarea evacuarii in caz de urgenta civila;
g) organizarea cooperarii si a colaborarii privind protectia civila;
h) planificarea resurselor pentru functionarea structurilor prevazute la punctele a, b si c;
i) planificarea resurselor pentru realizarea masurilor stabilite in planurile de analiza si de acoperire a tipurilor de riscuri.
Managementul protectiei civile se asigura de catre componentele Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.