Protectiei civila se organizeaza la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, al institutiilor publice, al operatorilor economici si al organizatiilor neguvernamentale, in raport cu clasificarea acestora din punct de vedere protectiei civile.
Organizarea protectiei civile consta in:
a) constituirea organismelor si structurilor pentru managementul situatiilor de urgenta, inclusiv al protectiei civile;
b) constituirea serviciilor pentru situatii de urgenta;
c) incadrarea inspectorilor si/sau a personalului de specialitate in domeniul protectiei civile;

Portal Codul Muncii - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Portal SSM - Acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
d) intocmirea planurilor de analiza si de acoperire a tipurilor de riscuri in teritoriul de competenta sau in domeniul de activitate;
e) planificarea si organizarea activitatilor de pregatire a populatiei si a salariatilor privind protectia civila;
f) organizarea evacuarii in caz de urgenta civila;
g) organizarea cooperarii si a colaborarii privind protectia civila;
h) planificarea resurselor pentru functionarea structurilor prevazute la punctele a, b si c;
i) planificarea resurselor pentru realizarea masurilor stabilite in planurile de analiza si de acoperire a tipurilor de riscuri.
Managementul protectiei civile se asigura de catre componentele Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.