Prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta sunt asigurate de Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta. De asemenea, el asigura si coordoneaza resursele umane, materiale, financiare si de alta natura necesare restabilirii starii de normalitate.
DEFINITIE
Managementul situatiei de urgenta reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate si procedurilor utilizate de factorii de decizie, institutiile si serviciile publice abilitate pentru identificarea si monitorizarea surselor de risc, evaluarea informatiilor si analiza situatiei, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de actiune si implementarea acestora in scopul restabilirii situatiei de normalitate.
Gestionarea situatiilor de urgenta presupune identificarea, inregistrarea si evaluarea tipurilor de risc si a factorilor determinanti ai acestora, instiintarea factorilor interesati, avertizarea populatiei, limitarea, inlaturarea sau contracararea factorilor de risc, precum si a efectelor negative si a impactului produs de evenimentele exceptionale respective.
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Legis Plus Legislatia Muncii
Tipurile de de risc generatoare de situatii de urgenta sunt cazuri de forta majora determinate de:
- incendii;
- cutremure;
- inundatii;
- accidente;
- explozii;
- avarii;
- alunecari sau prabusiri de teren;
- imbolnaviri in masa;
- prabusiri ale unor constructii, instalatii ori amenajari;
- esuarea sau scufundarea unor nave;
- caderi de obiecte din atmosfera ori din cosmos;
- tornade;
- avalanse;
- esecul serviciilor de utilitati publice si alte calamitati naturale, sinistre grave sau evenimente publice de amploare determinate ori favorizate de factori de risc specifici.