Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum este organizat Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta

sistemul national de managementsituatii de urgenta

Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta este organizat de autoritatile administratiei publice si se compune din:

1) comitetele pentru situatii de urgenta, respectiv:
• Comitetul National pentru Situatii de Urgenta;
• comitetele ministeriale si ale altor institutii publice centrale pentru situatii de urgenta;
• Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta;
• comitetele judetene pentru situatii de urgenta;
• comitetele locale pentru situatii de urgenta.

2) Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;

3) servicii publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta;

4) centre operative pentru situatii de urgenta;

5) comandantul actiunii.

Comitetul National pentru Situatii de Urgenta este un organism interministerial format din persoane cu putere de decizie, experti si specialisti desemnati de ministerele cu atributii complexe in gestionarea situatiilor de urgenta. El functioneaza sub conducerea nemijlocita a ministrului administratiei si internelor si sub coordonarea primului-ministru. publice centrale cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta. Ele functioneaza sub conducerea ministrilor, respectiv a conducatorilor institutiilor publice centrale.

Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta se constituie la nivelul municipiului Bucuresti. El functioneaza sub conducerea prefectului si are urmatoarea componenta:
- primarul general,
- primarii de sectoare,
- sefi de servicii publice deconcentrate, descentralizate si de gospodarie comunala,
- manageri ai unor institutii, regii autonome si societati comerciale care indeplinesc functii de sprijin in gestionarea situatiilor de urgenta,
- manageri ai agentilor economici care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Comitete judetene pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul judetelor. Ele functioneaza sub conducerea prefectilor si au urmatoarea componenta:
- presedintele consiliului judetean,
- sefi de servicii deconcentrate, descentralizate si de gospodarie comunala,
- manageri ai unor institutii si societati comerciale de interes judetean care indeplinesc
functii de sprijin in gestionarea situatiilor de urgenta,
- manageri ai agentilor economici care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Comitete locale pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul municipiilor, oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si al comunelor. Ele functioneaza sub conducerea primarului si au urmatoarea componenta:
- un viceprimar;
- secretarul comunei, orasului, sectorului sau municipiului, dupa caz;
- reprezentanti ai serviciilor publice si ai principalelor institutii si agenti economici din unitatea administrativ-teritoriala respectiva;
- manageri sau conducatori ai agentilor economici, filialelor, sucursalelor ori punctelor de lucru locale, care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta asigura coordonarea unitara si permanenta a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta. El se afla in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor.

In cadrul Inspectoratului General se organizeaza inspectia de prevenire, centrul operational national si alte structuri adecvate pentru managementul situatiilor de urgenta, incadrate cu personal specializat pe tipuri de riscuri, in comunicatii, informatica si relatii publice.

Serviciile publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta sunt constituite ca servicii deconcentrat care functioneaza ca inspectorate judetene si al municipiului Bucuresti.

Ele asigura in zonele de competenta coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta.

In cadrul serviciilor de urgenta profesioniste se organizeaza inspectii de prevenire, centre operationale si alte structuri adecvate pentru gestionarea situatiilor de urgenta, incadrate cu personal specializat pe tipuri de riscuri, in comunicatii, informatica si relatii publice.

Centrele operative pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul ministerelor, al altor institutii publice centrale cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta, al municipiilor - cu exceptia municipiului Bucuresti -, al oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti si comunelor.

Comandantul actiunii, cel care casigura coordonarea unitara a actiunii tuturor fortelor stabilite pentru interventie in situatii de urgenta la locul producerii evenimentului exceptional, va fi o persoana imputernicita, dupa caz, de catre Comitetul National pentru Situații de Urgența, ministerial, judetean sau al municipiului Bucuresti, in functie de natura si gravitatea evenimentului si de marimea categoriilor de forte concentrate.

Comandantul actiunii poate fi ajutat in indeplinirea sarcinilor de catre grupa operativa si punctul operativ avansat, constituite potrivit reglementarilor in vigoare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sistemul national de managementsituatii de urgenta

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum este organizat Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Completare Adeverinta Somaj - Anexa 7Intrebare: Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea lamurire: Salariat -cim suspendat ianuarie 2018-august 2018 (crestere copil). Este corect sa prind in adeverinta perioada lucrata - septembrie 2018-februarie 2019 (6 luni) completare pina la 12 luni cu perioada anterioara suspendarii contractului, adica decembrie 2017-iulie 2017? In 2017 contributatia la somaj era 0.5% angajat ??i 0.5% angajator. Cum este corect sa trec in adeverinta? Va multumesc pentru ajutor!
 

Raspuns: Cu scuzele de rigoare, ulterior postarii raspunsului am vazut titlul intrebarii (ca se refera la som... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]