Cum este organizat Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta

sistemul national de managementsituatii de urgenta
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta este organizat de autoritatile administratiei publice si se compune din:

1) comitetele pentru situatii de urgenta, respectiv:
• Comitetul National pentru Situatii de Urgenta;
• comitetele ministeriale si ale altor institutii publice centrale pentru situatii de urgenta;
• Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta;
• comitetele judetene pentru situatii de urgenta;
• comitetele locale pentru situatii de urgenta.

2) Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;

3) servicii publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta;

4) centre operative pentru situatii de urgenta;

5) comandantul actiunii.

Comitetul National pentru Situatii de Urgenta este un organism interministerial format din persoane cu putere de decizie, experti si specialisti desemnati de ministerele cu atributii complexe in gestionarea situatiilor de urgenta. El functioneaza sub conducerea nemijlocita a ministrului administratiei si internelor si sub coordonarea primului-ministru. publice centrale cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta. Ele functioneaza sub conducerea ministrilor, respectiv a conducatorilor institutiilor publice centrale.

Comitetul Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta se constituie la nivelul municipiului Bucuresti. El functioneaza sub conducerea prefectului si are urmatoarea componenta:
- primarul general,
- primarii de sectoare,
- sefi de servicii publice deconcentrate, descentralizate si de gospodarie comunala,
- manageri ai unor institutii, regii autonome si societati comerciale care indeplinesc functii de sprijin in gestionarea situatiilor de urgenta,
- manageri ai agentilor economici care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Comitete judetene pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul judetelor. Ele functioneaza sub conducerea prefectilor si au urmatoarea componenta:
- presedintele consiliului judetean,
- sefi de servicii deconcentrate, descentralizate si de gospodarie comunala,
- manageri ai unor institutii si societati comerciale de interes judetean care indeplinesc
functii de sprijin in gestionarea situatiilor de urgenta,
- manageri ai agentilor economici care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Comitete locale pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul municipiilor, oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si al comunelor. Ele functioneaza sub conducerea primarului si au urmatoarea componenta:
- un viceprimar;
- secretarul comunei, orasului, sectorului sau municipiului, dupa caz;
- reprezentanti ai serviciilor publice si ai principalelor institutii si agenti economici din unitatea administrativ-teritoriala respectiva;
- manageri sau conducatori ai agentilor economici, filialelor, sucursalelor ori punctelor de lucru locale, care, prin specificul activitatii, constituie factori de risc potential generatori de situatii de urgenta.

Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta asigura coordonarea unitara si permanenta a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta. El se afla in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor.

In cadrul Inspectoratului General se organizeaza inspectia de prevenire, centrul operational national si alte structuri adecvate pentru managementul situatiilor de urgenta, incadrate cu personal specializat pe tipuri de riscuri, in comunicatii, informatica si relatii publice.

Serviciile publice comunitare profesioniste pentru situatii de urgenta sunt constituite ca servicii deconcentrat care functioneaza ca inspectorate judetene si al municipiului Bucuresti.

Ele asigura in zonele de competenta coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta.

In cadrul serviciilor de urgenta profesioniste se organizeaza inspectii de prevenire, centre operationale si alte structuri adecvate pentru gestionarea situatiilor de urgenta, incadrate cu personal specializat pe tipuri de riscuri, in comunicatii, informatica si relatii publice.

Centrele operative pentru situatii de urgenta se constituie la nivelul ministerelor, al altor institutii publice centrale cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta, al municipiilor - cu exceptia municipiului Bucuresti -, al oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti si comunelor.

Comandantul actiunii, cel care casigura coordonarea unitara a actiunii tuturor fortelor stabilite pentru interventie in situatii de urgenta la locul producerii evenimentului exceptional, va fi o persoana imputernicita, dupa caz, de catre Comitetul National pentru Situații de Urgența, ministerial, judetean sau al municipiului Bucuresti, in functie de natura si gravitatea evenimentului si de marimea categoriilor de forte concentrate.

Comandantul actiunii poate fi ajutat in indeplinirea sarcinilor de catre grupa operativa si punctul operativ avansat, constituite potrivit reglementarilor in vigoare.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sistemul national de managementsituatii de urgenta

Data aparitiei: 21 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum este organizat Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post Montator elemente prefabricate din beton armatIntrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pensie limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionareIntrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]