Instruirea in domeniul PSI si al protectiei civile

PSIprotectia civilaincendii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stiti

Organizarea activitatii de instruire

Cine are responsabilitatea organizarii activitatii de instruire in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si al protectiei civile?

Printre obligatiile privind apararea impotriva incendiilor ce va revin in calitate de administrator sau conducator al unei institutii, se numara si cele referitoare la instruirea si informarea angajatilor dvs. in acest domeniu. Astfel, potrivit legii, trebuie:

­- sa stabiliti, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea dvs., sa le actualizati ori de cate ori apar modificari si sa le aduceti la cunostinta angajatilor;

­- sa elaborati instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabiliti atributiile ce revin angajatilor la locurile de munca;

­    sa verificati daca angajatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor.

Daca sunteti conducator al unei institutiei, manager sau patron, aveti responsabilitatea organizarii activitatii de instruire a salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta, astfel incat:

­- sa asigurati informarea si instruirea salariatilor dvs. cu privire la actele normative, normele, regulile si masurile care reglementeaza managementul situatiilor de urgenta si care sunt specifice institutiei sau operatorului economic pe care il coordonati, precum si asupra sarcinilor ce le sunt stabilite pentru respectarea lor;

­- sa verificati insusirea de catre salariati a obligatiilor ce le revin in cazul producerii incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta;

­- sa asigurati masurile tehnice si organizatorice necesare pentru instruirea eficienta a salariatilor in domeniul incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta.

INFO
Participarea salariatilor la instruirea in domeniul situatiilor de urgenta constituie sarcina de serviciu.

Pentru a va putea instrui in mod eficient salariatii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor si al protectiei civile, trebuie sa luati urmatoarele masuri tehnice si organizatorice:

­Sa desemnati personalului care executa instructajele si verifica insusirea cunostintelor.

­Sa stabiliti categoriile de instructaje si de salariati, precum si durata instructajelor in functie de specificul activitatii desfasurate si de periodicitatea instructajelor.

­Sa asigurati intocmirea sau procurarea documentelor si materialelor pentru planificarea, organizarea, desfasurarea si verificarea instructajelor.

­Sa asigurati resursele materiale si documentare necesare pentru realizarea activitatii de instruire.

NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PSIprotectia civilaincendii

Data aparitiei: 13 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Instruirea in domeniul PSI si al protectiei civile Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]