Noile reglementari propun imbunatatirea calitatii actului de marketing privind fondurile de pensii administrate privat, la nivel de detaliu, atat prin modificarea unor prevederi deja existente in legislatie cat si prin introducerea unor noi concepte, tinand cont de importanta pe care activitatea de marketing o are in cadrul intregului sistem de pensii private. Totodata, noul act normativ, care va inlocui Norma nr. 25/2007, armonizeaza noile reglementari din domeniu cu cele specifice Pilonului III.
Norma cuprinde prevederi referitoare la activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat, pregatirea agentilor de marketing persoane fizice, procedura de autorizare/avizare a entitatilor implicate in activitatea de marketing, raspunderi, obligatii si interdictii.
Societatile implicate in marketingul fondului de pensii private sunt direct raspunzatoare pentru recrutarea si instruirea agentilor, cat si pentru toate actele, faptele si omisiunile referitoare la activitatea de marketing desfasurata de agentii de marketing persoane fizice sau juridice cu care au incheiat contracte, elemente specificate in mod clar in noua norma. Astfel, administratorul si/sau agentul de marketing persoana juridica sunt obligati sa ia masuri de natura administrativa sau legala, dupa caz, in situatia in care constata incalcari ale prevederile actelor normative aplicabile de catre agentii de marketing pentru care au solicitat avizare din partea Comisiei.
Printre noile concepte introduse se numara reavizarea agentilor de marketing persoane fizice, o data la 4 ani, ca urmare a absolvirii unui curs de pregatire si actualizare a cunostintelor din domeniul pensiilor private. O alta noutate consta in acordarea posibilitatii legale de incetare temporara a activitatii entitatilor implicate in marketingul fondurilor de pensii administrate privat pe o anumita perioada de timp, dar nu mai mult de trei ani.
40 Modele de Regulament Intern
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
250 Modele Fise de Post
De asemenea, dintre modificari, mai mentionam eliminarea din legislatia secundara a conditiei conform careia intermediarul de pensii private incheie contracte numai cu un singur administrator. Insa, acest tip de societate nu va mai putea desfasura activitati de marketing pentru un broker de pensii private, eliminandu-se astfel posibilitatea alcatuirii unor scheme pe mai multe nivele intre agentii de marketing persoane juridice.
Norma privind activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat elaborata in aplicarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, va fi transmisa spre publicare in Monitorul Oficial, data de la care va fi disponibila si pe site-ul www.csspp.ro, la rubrica Legislatie.
Sursa: CSSPP