Folosire auto in scopuri personale. Sanctiuni

05 Martie 2013
05 Martie 2013
Folosire auto scopuri personaleamendacontrolsanctiunile contraventionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Vom stabili, prin cele ce urmeaza, care sunt sanctiunile in conditiile in care un angajat a utilizat in scopuri personale masina societatii, dar nu s-a calculat si inregistrat in contabilitate avantajul in natura. In concret, in caz de control, vom vedea daca se poate cere de catre autoritati calcularea retroactiva sau daca se va aplica o amenda.

Mentionam astfel ca, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (3) lit. a) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, utilizarea oricarui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, in scop personal, cu exceptia deplasarii pe distanta dus-intors de la domiciliu la locul de munca este considerata avantaj si asimilata salariilor in vederea impunerii .

Pct. 70 lit. a din Normele metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal prevede ca la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, cum ar fi folosirea vehiculelor de orice tip din patrimoniul afacerii, in scop personal.

Potrivit pct. 75 lit. a) „Evaluarea avantajelor in natura sub forma folosirii numai in scop personal a bunurilor din patrimoniul afacerii se face aplicandu-se un procent de 1,7% pentru fiecare luna, la valoarea de intrare a acestuia.

Pct. 76 lit a stabileste ca evaluarea utilizarii in scop personal a bunurilor din patrimoniul afacerii cu folosinta mixta se face astfel: pentru vehicule evaluarea se face conform pct. 75 lit. a), iar avantajul se determina proportional cu numarul de kilometri parcursi in interes personal din totalul kilometrilor. Avantajele acordate angajatilor se evalueaza se impoziteaza in luna in care au fost primite odata cu drepturile salariale, documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata conform pct. 109 din Normele metodologice de aplicare a Legii 571/2003.

Potrivit art. 221 din Codul de procedura fiscala alin. (1-4) constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele fiscale competente. Sanctiunile contraventionale se aplica, dupa caz, persoanelor fizice sau persoanelor juridice.

In cazul aplicarii sanctiunii amenzii potrivit art. 219, contribuabilul are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute in prezentul cod, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal de constatare si sanctionare contraventionala.

Art. 219 alin. (1) din Codul de procedura fiscala stabileste: Constituie contraventii si  se sanctioneaza cu amenda urmatoarele fapte:

Neretinerea, potrivit legii, de catre platitorii obligatiilor fiscale, a sumelor reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa.

Amenda:
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt de pana la 50.000 lei inclusiv:

- de la 1.000 lei la 1.500 lei pentru persoane fizice
- de la 4.000 lei la 6.000 lei pentru persoane juridice
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt cuprinse intre 50.000 lei si 100.000 lei inclusiv:
- de la 4.000 lei la 6.000 lei pentru persoane fizice
- de la 12.000 lei la 14.000 lei pentru persoane juridice
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt mai mari de 100.000 lei:
- de la 6.000 lei la 8.000 lei pentru persoane fizice
- de la 25.000 lei la 27.000 lei pentru persoane juridice

Retinerea si nevarsarea in totalitate, de catre platitorii obligatiilor fiscale, a sumelor reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii, sa fie considerate infractiuni.

Amenda:
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt de pana la 50.000 lei inclusiv:

- de la 1.000 lei la 1.500 lei pentru persoane fizice
- de la 4.000 lei la 6.000 lei pentru persoane juridice
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt cuprinse intre 50.000 lei si 100.000 lei inclusiv:
- de la 4.000 lei la 6.000 lei pentru persoane fizice
- de la 12.000 lei la 14.000 lei pentru persoane juridice
>> daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt mai mari de 100.000 lei:
- de la 6.000 lei la 8.000 lei pentru persoane fizice
- de la 25.000 lei la 27.000 lei pentru persoane juridice.

De asemenea, in cazul unui control fiscal avand ca tematica modul de calcul a obligatiilor aferente salariilor si asimilate acestora se pot calcula obligatiile fiscale aferente, la  care se  adauga  si majorari de intarziere generate de necalcularea, neretinerea si nevirarea in termenele legale a contributiilor.



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]