Formator
Identificarea postului
Numele si prenumele titularului: .................
Denumirea postului: Formator
[Daca in
organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Pozitia in COR / Cod: 242401
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor. In acest caz codul COR este corespunzator pozitiei de Formator.]
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Nivelul postului:
Conducere / coordonare: Nu este cazul
Executie: Specialist
Relatiile:
Ierarhice (control, indrumare), posturi supervizate:
se subordoneaza: Managerului de Resurse Umane / Training Managerului
are in subordine: Nu este cazul
Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele, in vederea evaluarii necesarului de formare profesionala
Reprezentare (colaborare, consultanta): Firme de training si alti furnizori de servicii de specializare si formare profesionala (universitati pentru cursuri postuniversitare, scoli tip MBA si firme furnizoare de certificari etc.)
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Descrierea postului
Scopul general al postului
Instruirea angajatilor in vederea dobandirii cunostintelor, abilitatilor, atitudinii si comportamentelor necesare in activitatea lor curenta.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
Obiectivele postului
Oferirea de servicii de training la cele mai inalte standarde in vederea dezvoltarii angajatilor firmei.
Elaborarea de propuneri privind strategia si politicile de instruire si dezvoltare a carierei angajatilor firmei.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Identifica nevoile de training ale angajatilor.
Asigura planificarea programelor de training.
Selectioneaza furnizorii de cursuri de formare si specializare.
Stabileste scopurile si obiectivele instruirii si / sau prezentarilor, precum si metodele de instruire.
Elaboreaza materialele de training, studiile de caz, role-play etc.
Sustine efectiv programe de training, in acord cu necesitatile si obiectivele firmei si ale angajatilor.
Realizeaza feedback / evaluare cursanti si intocmeste rapoarte de training catre clientii interni beneficiari.
Elaboreaza propuneri pentru alte nevoi identificate in timpul trainingului si face propuneri de dezvoltare.
Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonatii acestuia in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
Descrierea responsabilitatilor postului
- Privind relatiile interpersonale / comunicarea
- Mentine in permanenta legatura cu toate departamentele pentru evaluarea nevoilor de formare si specializare.
- Mentine in permanenta legatura cu furnizorii de cursuri de formare si specializare.
- Raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate pe durata trainingurilor.
- Asigura relatii profesionale cu toti partenerii externi (firme de training si consultanta, firme de sondare de piata, mass-media etc.).
- Are o atitudine politicoasa atat fata de colegi, cat si fata de alte persoane cu care vine in contact in cadrul firmei.
- Fata de echipamentul din dotare
- Raspunde de respectarea procedurilor interne legate de utilizarea instrumentelor si a aparaturii din dotarea departamentului.
- Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
- In raport cu obiectivele postului
- Este responsabil de alegerea celor mai potrivite metode de formare si specializare a angajatilor.
- Raspunde de calitatea serviciilor de training furnizate, precum si de conformitatea acestora cu nevoile firmei si ale angajatilor.
- Raspunde de calitatea si profesionalismul furnizorilor de training externi selectati.
- Raspunde de corectitudinea si veridicitatea rapoartelor de training si a evaluarilor cursantilor.
- Privind securitatea si sanatatea muncii
- Respecta si aplica normele de Securitate si Sanatate in Munca, precum si normele PSI.
- Privind regulamentele / procedurile de lucru
- Respecta strategia de dezvoltare a personalului.
- Respecta standardele de dezvoltare profesionala a angajatilor.
- Respecta si aplica prevederile Regulamentului Intern si ale Regulamentului de Organizare si Functionare din firma.
- Respecta procedurile de lucru generale specifice firmei (programul de lucru, punctualitatea in intocmirea si predarea rapoartelor etc.).
- Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
Conditiile postului de lucru
Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal.
Conditiile materiale
ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
deplasari Efectueaza deplasari frecvente, participa la evenimente in afara firmei, in tara si strainatate.
spatiu Isi desfasoara activitatea intr-unul dintre birourile Departamentului de Resurse Umane.
conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, laptop.
Conditii de formare profesionala Participarea la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, congrese de specialitate etc.
Buget Nu este cazul
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Gradul de autonomie
Autoritate asupra altor posturi ...............
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte — in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
inlocuieste pe: Unul dintre Trainerii din cadrul departamentului sau pe Training Manager, cu responsabilitati si sarcini limitate.
este inlocuit de: Unul dintre Trainerii din cadrul departamentului, cu responsabilitati si sarcini limitate sau de Training Manager.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
Indicatori de performanta
Grad de participare la cursurile organizate de peste 95%.
Cresterea productivitatii muncii in departamente / sectii ca urmare a participarii angajatilor la cursurile de instruire cu ...% pe durata unui an.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
Evolutii posibile
Poate avansa pe pozitia de Training Manager.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
Descrierea postului
Nivelul de studii
Studii superioare, preferabil in stiinte socio-umane.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Calificarea necesara
Cursuri de specializare in resurse umane, eventual masterat, MBA.
Atestat de formator.
Operare PC: Word, Excel, PowerPoint.
Cunoastere limbi straine: engleza, franceza, de preferat nivel mediu sau avansat.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
Competentele postului (pachet de competente)
-
- cunoasterea conditiilor de munca si a responsabilitatilor cursantilor;
- cunostinte de psihologie umana;
- abilitati de negociere, de coordonare si planificare;
- rationament logic, capacitate de analiza si de sinteza;
- competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
- obiectivitate, atitudine profesionista;
- corectitudine, receptivitate, orientare catre nou, flexibilitate si creativitate;
- echilibru emotional, constanta in atitudini si manifestari;
- atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza si de a-i mobiliza pe altii.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 2 ani experienta intr-o pozitie similara.
[Experienta de lucru necesara se stabileste de fiecare firma in functie de nevoile specifice pentru postul respectiv.]
Data,
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General