Planul de securitate si sanatate - instrument de baza pentru coordonarea activitatii pe santierul de constructii

sanatatesecuritateconstructii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pe durata elaborarii proiectului unei lucrari de constructii, coordonatorul in materie de securitate si sanatate trebuie sa elaboreze sau sa solicite a se elabora, sub responsabilitatea sa, un plan de securitate si sanatate. Vor fi precizate, in acest sens, regulile aplicabile santierului pe care se desfasoara lucrarea si se va tine seama de activitatile de exploatare care au loc in cadrul acestuia.

Cine are responsabilitatea stabilirii planului de securitate si sanatate?

Beneficiarul lucrarii sau managerul de proiect trebuie sa se asigure ca va fi stabilit un plan de securitate si sanatate inainte de deschiderea santierului. Acest plan va fi elaborat de catre coordonatorul in materie de securitate si sanatate pe durata elaborarii proiectului lucrarii.

Care sunt elementele minime pe care trebuie sa le contina planul de securitate si sanatate?

- informatii de ordin administrativ care privesc santierul;

- masuri generale de organizare a santierului, stabilite de comun acord de catre managerul de proiect impreuna cu coordonatorii in materie de securitate si sanatate;

- identificarea riscurilor si descrierea lucrarilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;

- masuri specifice de securitate in munca pentru lucrarile care prezinta riscuri;

- amenajarea si organizarea santierului – stabilirea obiectivelor edilitar-sanitare si a modalitatilor de depozitare a materialelor, amplasarea echipamentelor de munca etc.;

- masuri de coordonare stabilite de coordonatorii in materie de securitate si sanatate si obligatiile ce decurg din acestea;

- obligatii ce decurg din interferenta activitatilor care se desfasoara in perimetrul santierului si in vecinatatea acestuia;

- masuri generale pentru asigurarea mentinerii santierului in ordine si in stare de curatenie;

- indicatii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor si masurile de organizare luate in acest sens;

- modalitati de colaborare intre antreprenori, subantreprenori si lucratorii independenti privind securitatea si sanatatea in munca.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sanatatesecuritateconstructii

Data aparitiei: 12 Noiembrie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Planul de securitate si sanatate - instrument de baza pentru coordonarea activitatii pe santierul de constructii Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]