In cazul in care un angajat prezinta un certificat medical cu cod „accident de munca“, se procedeaza in felul urmator:
1) Se va solicita angajatului respectiv o declaratie scrisa privind data, locul, modul si imprejurarile in care s-a produs evenimentul in urma caruia s-a accidentat. Solicitarea va fi facuta fie chiar de dvs., in calitate de angajator, in cazul in care v-ati asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, fie de lucratorul desemnat, de serviciul intern de prevenire si protectie sau de serviciul extern de prevenire si protectie.
2) In baza declaratiei intocmite de angajat si in functie de data, locul, modul si imprejurarile producerii evenimentului, se va comunica si se va cerceta evenimentul. Comunicarea si cercetarea evenimentului vor fi realizate, ca si in cazul solicitarii declaratiei, fie chiar de dvs., in calitate de angajator, in cazul in care v-ati asumat atributiile in domeniul securitatii si sanatatii in munca, fie de lucratorul desemnat, de serviciul intern de prevenire si protectie sau de serviciul extern de prevenire si protectie.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Legis Plus Legislatia Muncii
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
40 Modele de Regulament Intern
3) In situatia in care se constata ca evenimentul nu a avut loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu ori in timpul si pe traseul normal al deplasarii de la locul de munca la domiciliu si invers, se va arhiva declaratia originala impreuna cu o copie a certificatului medical.