Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Precizari importante pe care sa le includeti in regulamentul intern

regulament de organizareprecizariregulamentul intern


Capitolul referitor la angajare

Angajarea este una dintre cele mai importante laturi ale activitatii de gestiune a resurselor umane.

Principalele aspecte legate de modalitatea de angajare trebuie sa le precizati in contractul colectiv de munca si in contractul individual.

In regulamentul intern trebuie sa detaliati politicile firmei legate de:
- motivele pentru care nu se accepta candidatura unor persoane (au suferit sanctiuni grave, au produs pagube grave la fostul loc de munca, sunt consumatori de alcool etc.);
- perioada de proba pentru fiecare functie;
- modalitatile de evaluare a competentelor;
- modalitatile in care societatea agreeaza prestarea unei munci pe baza de contract partial de munca in alta societate;
- performante si recompensare;
- evaluarea postului, procedura si criterii;
- grila de salarizare
- revizuirea salariilor;
- examenul medical;
- integrarea angajatilor;
- formarea profesionala.

Legislatia muncii prevede ca angajarea in munca nu poate sa aiba loc decât in baza unui certificat medical, care atesta faptul ca persoana in cauza (viitorul salariat) este apta pentru prestarea muncii respective.

In functie de profilul firmei dvs., regulamentul in tern va detalia care sunt conditiile specifice la locurile de munca si ce fel de examene medicale sunt necesare.

In urma examenului medical, angajatului i se completeaza o fisa de aptitudine, care trebuie confirmata de medicul de medicina a muncii.

Concluziile examenului medical la angajare pot fi: apt sau apt conditionat sau inapt pentru locul de munca respectiv. In functie de aceste concluzii, procesul de angajare poate fi intrerupt daca angajatul este declarat inapt.

Regulamentul intern este utilizat si in cadrul procesului de integrare a noilor angajati: este bine ca ei sa cunoasca inca de la inceput care le sunt indatoririle si ce anume pot solicita angajatorului.

Va reamintim ca, potrivit art. 194 din Codul muncii, republicat, „angajatorii au obligatia de a asigura participarea la programe de formare profesionala pentru toti salariatii, dupa cum urmeaza:
- cel putin o data la 2 ani, daca au cel putin 21 de salariati;
- cel putin o data la 3 ani, daca au sub 21 de salariati.”

Avand in vedere acest aspect, in regulamentul intern trebuie sa specificati:
- politicile organizatiei referitoare la formarea profesionala, in functie de domeniul de activitate al firmei dvs.;
- obligatiile angajatilor care participa la formarea profesionala;
- modalitatile de plata a cursurilor.

Participarea la cursurile de formare se poate face la initiativa angajatorului sau la cererea angajatului. De aceea, in regulamentul intern trebuie sa fie cu prinse conditiile in care se aproba o astfel de cerere.


Capitolul referitor la program de lucru, timp de lucru si de odihna, zile libere platite, timp nelucrat

Regulamentul intern trebuie sa detalieze, in functie de specificul organizatiei dvs., urmatoarele aspecte:
- programul efectiv de lucru (orele de inceput si sfârsit);
- structura schimburilor (daca este cazul);
- structura programelor flexibile de lucru (daca este cazul);
- structura programelor individuale de lucru (daca este cazul);
- modalitatea de inregistrare si evidenta a timpului efectiv lucrat zilnic;
- procedurile in cazul invoirilor;
- durata concediului de odihna si modalitatea de solicitare a acestuia;
- zile libere platite, altele decât sarbatorile legale (cum si in ce conditii se acorda);
- când se efectueaza platile;
- concediul de maternitate;
- programarile la medic (inclusiv stomatolog).

Regulamentul intern este componenta esentiala a regulamentului de organizare si functionare (ROF). ROF este una dintre formele cele mai des folosite de firme pentru reprezentarea structurii lor organizatorice.

Regulamentul de organizare si functionare detaliaza modul de organizare a companiei si a sub diviziunilor sale organizatorice, stabileste regulile de functionare, normele de conduita, drepturile si obligatiile pentru personalul organizatiei.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament de organizareprecizariregulamentul intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Iunie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Precizari importante pe care sa le includeti in regulamentul intern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Modificarea elementelor CIM are loc prin acordul partilorIntrebare: In data de 31.03.2020 s-a organizat o sedinta cu toti angajatii in care s a hotarat de comun acord CU ANGAJATORUL ,tinand cont de situatia generata de COVID-19 ca incepand cu 01.04.2020 toti angajatii vor lucra 6 ore si vor fi platiti cu 75% din salariu. In aceasta situatie trebuiesc facute ACTE ADITIONALE pentru fiecare angajat in care scriem despre modificarea programului iar la salariu putem scrie ca salariul va fi CORESPUNZATOR PERIOADEI DE TIMP LUCRATA (ADICA 75%) sau trebuie sa scriem...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Voluntari situatii de urgenta. Obligatii angajatorIntrebare: Avand in vedere ca am primit de la mai multi angajati adeverinte, care atesta ca fac parte din Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta si sunt chemati de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Banat sa asigure permanenta pe raza teritoriului lor de domiciliu, care sunt obligatiile noastre in calitate de angajator fata de aceste persoane? In aceasta perioada angajatii societatii noastre, care fac parte din serviciul voluntar,beneficiaza de zile libere platite de noi? Isi pastreaza toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]