Cine are obligatia sa angajeze cadru tehnic cu atributii PSI?

06 Aprilie 2012
06 Aprilie 2012
apararea impotriva incendiilorfisa postuluicadru tehnic
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, daca indeplinesc unul dintre urmatoarele criterii:

1) Detin sau isi desfasoara activitatea in:

- cladiri civile din categoriile de importanta exceptionala si deosebita, incadrate conform reglementarilor tehnice specifice, indiferent de aria construita, regimul de inaltime sau destinatie;

- cladiri pentru comert cu suprafata desfasurata mai mare de 1.000 m2;

- structuri de primire turistica cu functiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice si altele similare, inclusiv unitatile de alimentatie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri;

- cladiri sau spatii amenajate in cladiri, având destinatia de ingrijire a sanatatii, cu peste 100 de paturi;

- teatre cu peste 200 de locuri;

- sali de sport, sali de spectacol, cladiri pentru activitati sportive cu peste 600 de locuri;

2) Desfasoara activitati in constructii si instalatii cu risc mediu si mare de incendiu, definit conform reglementarilor tehnice specifice si au peste 50 de angajati.

In vederea indeplinirii atributiilor pe linia apararii impotriva incendiilor, operatorii economici care nu au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sau personal de specialitate, au la indemâna doua posibilitati:

1) Fie desemneaza din rândul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor;

2) Fie incheie un contract cu o persoana fizica sau juridica atestata, in conditiile legii, sa desfasoare activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Atributiile cadrului tehnic sau personalului de specialitate in domeniul apararii impotriva incendiilor se stabilesc si se detaliaza astfel incât sa permita indeplinirea obligatiilor legale care revin administratorului operatorului economic sau conducatorului institutiei.

Astfel, cadrul tehnic sau personalul de specialitate in domeniul apararii impotriva incendiilor are urmatoarele obligatii principale:

- Sa participe la elaborarea si aplicarea conceptiei de aparare impotriva incendiilor la nivelul institutiei sau operatorului economic;

- Sa controleze aplicarea normelor de aparare impotriva incendiilor;

- Sa propuna bugetul cu fondurile necesare organizarii activitatii de aparare impotriva incendiilor, dotarii cu mijloace tehnice pentru apararea impotriva incendiilor si echipamente de protectie specifice;

- Sa indrume si sa controleze activitatea de aparare impotriva incendiilor si sa analizeze respectarea incadrarii in criteriile de constituire a serviciilor de urgenta voluntare sau private, dupa caz, in institutia din care face parte;

- Sa prezinte conducerii, semestrial sau ori de câte ori situatia impune, raportul de evaluare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor;

- Sa acorde sprijin si asistenta tehnica de specialitate centrelor operative pentru situatii de urgenta in indeplinirea atributiilor.

Formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a cadrelor tehnice sau personalului cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza in centre de formare si evaluare abilitate prin lege, pe baza standardelor ocupationale recunoscute la nivel national.

Pentru salariatii desemnati din randul personalului, atributiile din domeniul apararii impotriva incendiilor se stabilesc in fisele posturilor.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]