Raspunsul specialistilor de la PortalSSM:
"DECIZIA nr. ……..
din …….…….……
Legis Plus Legislatia Muncii
250 Modele Fise de Post
40 Modele de Regulament Intern
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Administratorul (Director General/Director/Manager) domnul.................... numit in baza Ordinului (Decizia) nr. .............
Avand in vedere:
Legea nr. 307 din 2006 privind apararea impotriva incendiilor cu modificarile si completarile ulterioare; sectiunea a 6-a, art. 19 – Obligatiile administratorului, conducatorului institutiei, utilizatorului si salariatilor;
O.M.A.I nr. 106/2007 privind aprobarea criteriilor de stabilire a consiliilor locale si al operatorilor economici care au obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniulrector apararii impotriva incendiilor;
O.M.A.I nr. 262/2010 privind apararea impotriva incendiilor la spatii si constructii pentru birouri;
O.M.A.I. nr. 163/2007 – Norme generale de aparare impotriva incendiilor;
Legea nr. 349/2002 pentru prevenirea si combaterea efectelor consumului de produse din tutun cu modificarile si completarile ulterioare;
O.M.A.I. nr. 712/2005 cu modificarile si completarile ulterioare privind instruirea in domeniul situatiilor de urgenta.
Decide:
Art. 1 in conformitate cu prevederile art. 5, lit. a) art.6, lit. b) si art. 17, lit. a) din Normele Generale de aparare impotriva incendiilor aprobate prin OMAI nr.163/2007 si a O.M.A.I. nr. 106/2007, pentru sediul administrativ din …………………., se numeste ca structura cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, un cadru tehnic care va indeplini sarcini in domeniul apararii impotriva incendiilor.
Art. 2 Actele de autoritate, documentele si evidentele specifice prin care se stabilesc modul de organizare si raspunderile pe linia apararii impotriva incendiilor, la sediul administrativ, vor fi elaborate si actualizate, puse in aplicare, controlate si monitorizate privind realizarea masurilor de aparare impotriva incendiilor se va face de cadrul tehnic si conducatorii locurilor de munca.
Art. 3 Controalele proprii interne pe linia prevenirii si stingerii incendiilor se vor executa de persoanele desemnate de inspectorul general de stat, semestrial, pe baza unui plan de control intocmit si prezentat spre aprobare de cadrul tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor. Conducatorii compartimentelor vor executa verificari zilnice asupra respectarii masurilor de aparare impotriva incendiilor, integritatii mijloacelor de aparare impotriva incendiilor, ordinei si curateniei la locurile de munca.
in functie de problemele aparute, se vor executa si controale inopinate in locurile si punctele de lucru care prezinta risc de incendiu.
Controalele se finalizeaza cu rapoarte de control care vor cuprinde:
constatarile rezultate din teren;
propuneri de masuri si actiuni de inlaturare a deficientelor si de optimizare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor.
constructiile, instalatiile , punctele de lucru si activitatile cuprinse in control;"
...mai multe detalii pe PortalSSM >>>