Norme SSM - Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU

Isabela Alexe
Isabela Alexe
13 Mai 2024
13 Mai 2024
Isabela Alexe
Isabela Alexe
documente necesare echipa spsussm docmente spsu
Norme SSM - Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Care sunt actele necesare pentru infintare echipa S.P.S.U in Hotel. Avem persoana cu curs de cadru tehnic PSI si 2 persoane cu curs de servant pompier."
 
Raspunsul specialistilor: 
 
In prezent, constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, se face conform Criteriilor de performanta aprobate prin Ordinul nr. 51 din 15 martie 2024, publicat in M..O nr. 291 din 3 aprilie 2024.
 
Atentie! ITM-ul aplica amenzi de 8.000 de lei daca nu aveti fise de instruire a angajatilor si de evaluare a riscurilor in domeniul SSM!
Va oferim un kit cu 20 de fise intocmite impecabil! Folositi-le si veti trece fara emotii peste orice control, detalii AICI >>>
 
Conform art. 36, alin. (f) din OMAI 51/2024, au obligatia constituirii serviciului tip P1 operatorii economici care au in administrare, in acelasi sector de competenta, cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru turism, avand un numar mai mare de 400 de locuri de cazare;
 
Serviciul de tip P1 se compune din sef serviciu, compartiment pentru prevenire si echipe specializate constituite in una sau mai multe formatii de interventie;
 
Conform art. 39 alin. (1) din OMAI 51/2024, obligatia operatorilor economici/institutiilor de a constitui servicii private poate fi indeplinita si prin incheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat.
 
Contractul prevazut la alin. (1) are ca obiect indeplinirea de catre serviciul voluntar sau privat a atributiilor corespunzatoare serviciului pe care are obligatia sa il constituie operatorul economic/institutia, potrivit prezentelor criterii de performanta.
 
Personalul angajat pe functiile specifice, precum si cel care indeplineste prin cumul functia de sef serviciu, sef compartiment pentru prevenire si sef echipa specializata trebuie sa aiba calificarea sau competentele profesionale specifice, atestate potrivit reglementarilor in vigoare.
 
In situatia in care, la data avizarii unui serviciu, nu sunt indeplinite prevederile de mai sus, cu exceptia functiilor de sef serviciu si servant pompier, personalul specificat detine cel putin calificarea sau competentele specifice de cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, inspector protectie civila sau de servant pompier.
 
Conform art. 40 din OMAI 75/2019
 
(1) Echipa specializata se constituie pentru:
a) stingere incendii;
b) avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare, cu atributii in cazul situatiilor de urgenta determinate de toate tipurile de risc identificate;
c) cercetare-interventie pentru riscurile chimic, biologic si nuclear.
(2) Echipa specializata are in compunere minimum 3 persoane/tura, care include si seful echipei specializate.
In cazul in care echipa pentru stingere incendii este incadrata cu personal angajat pe functiile specifice si detine calificarea sau competentele profesionale specifice atestate potrivit reglementarilor in vigoare, aceasta poate indeplini si atributiile echipei constituite pentru avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare.
 
Documente pe baza carora se solicita emiterea avizelor specifice serviciilor private pentru situatii de urgenta, de tip P1
 
1. Infiintare
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. dispozitia administratorului/conducatorului privind infiintarea serviciului privat;
4. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
5. organigrama serviciului privat;
6. regulamentul de organizare si functionare;
7. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare;
8. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat;
 
Pentru sector de competenta
 
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
4. organigrama serviciului privat, completata cu nominalizarea personalului pe functii;
5. regulamentul de organizare si functionare;
6. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
7. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
8. contractele individuale de munca ale personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
9. documente care atesta calificarea sau competentele profesionale specifice personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
10. contractul incheiat cu operatorul economic/institutia prin care este indeplinita obligatia constituirii serviciului privat.
 
Propuneri pentru avizarea serviciului privat pentru situatii de urgenta (propriu)
Angajarea unui sef serviciu privat pentru situatii de urgenta sau efectuarea cursului pentru sef serviciu de catre un angajat al societatii.
Daca activitatea este permanenta, este nevoie de cel putin 3 servanti atestati pe tura.
Asigurarea dotarii cu materialele prevazute in OMAI 51/2024.
 
Tipul echipei specializate
 
1. Stingere incendii   Dotare minima/echipa
 
- 6 furtunuri tip C
- 2 tevi de refulare**
- 1 aparat de respirat cu aer comprimat (1 butelie de rezerva)
- 3 lanterne
- hidrant portativ cu cheie
 
2. Avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare Dotare minima/echipa
 
- unelte de deblocare-salvare
- targa - 1
- vesta reflectorizanta - 1/persoana
- lanterna - 1/persoana
- mijloace de avertizare-alarmare
 
Seful de serviciu/sef formatie interventie si membrii echipelor
 
costum de protectie tip pompier;
cizme scurte din piele cu brant metalic;
casca de protectie cu vizor;
brau pompier (centura de siguranta);
manusi de protectie.
 
Compartimentul pentru prevenire are in componenta minimum 2 specialisti pentru prevenire, care include si seful compartimentului. Acestia pot fi cadrul tehnic PSI si unul din servantii atestati.
 
Dupa ce s-au asigurat cele mentionate mai sus, se va intocmi dosarul pentru infiintarea serviciului/avizarea sectorului de competenta, care se va depune la ISU.
 
Un raspuns oferit in mai 2024, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in sanatate si securitate in munca.
NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]