Norme SSM - Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU

documente necesare echipa spsussm docmente spsu
Norme SSM - Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Care sunt actele necesare pentru infintare echipa S.P.S.U in Hotel. Avem persoana cu curs de cadru tehnic PSI si 2 persoane cu curs de servant pompier."
 
Raspunsul specialistilor: 
 
In prezent, constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, se face conform Criteriilor de performanta aprobate prin Ordinul nr. 51 din 15 martie 2024, publicat in M..O nr. 291 din 3 aprilie 2024.
 
Atentie! ITM-ul aplica amenzi de 8.000 de lei daca nu aveti fise de instruire a angajatilor si de evaluare a riscurilor in domeniul SSM!
Va oferim un kit cu 20 de fise intocmite impecabil! Folositi-le si veti trece fara emotii peste orice control, detalii AICI >>>
 
Conform art. 36, alin. (f) din OMAI 51/2024, au obligatia constituirii serviciului tip P1 operatorii economici care au in administrare, in acelasi sector de competenta, cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru turism, avand un numar mai mare de 400 de locuri de cazare;
 
Serviciul de tip P1 se compune din sef serviciu, compartiment pentru prevenire si echipe specializate constituite in una sau mai multe formatii de interventie;
 
Conform art. 39 alin. (1) din OMAI 51/2024, obligatia operatorilor economici/institutiilor de a constitui servicii private poate fi indeplinita si prin incheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat.
 
Contractul prevazut la alin. (1) are ca obiect indeplinirea de catre serviciul voluntar sau privat a atributiilor corespunzatoare serviciului pe care are obligatia sa il constituie operatorul economic/institutia, potrivit prezentelor criterii de performanta.
 
Personalul angajat pe functiile specifice, precum si cel care indeplineste prin cumul functia de sef serviciu, sef compartiment pentru prevenire si sef echipa specializata trebuie sa aiba calificarea sau competentele profesionale specifice, atestate potrivit reglementarilor in vigoare.
 
In situatia in care, la data avizarii unui serviciu, nu sunt indeplinite prevederile de mai sus, cu exceptia functiilor de sef serviciu si servant pompier, personalul specificat detine cel putin calificarea sau competentele specifice de cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, inspector protectie civila sau de servant pompier.
 
Conform art. 40 din OMAI 75/2019
 
(1) Echipa specializata se constituie pentru:
a) stingere incendii;
b) avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare, cu atributii in cazul situatiilor de urgenta determinate de toate tipurile de risc identificate;
c) cercetare-interventie pentru riscurile chimic, biologic si nuclear.
(2) Echipa specializata are in compunere minimum 3 persoane/tura, care include si seful echipei specializate.
In cazul in care echipa pentru stingere incendii este incadrata cu personal angajat pe functiile specifice si detine calificarea sau competentele profesionale specifice atestate potrivit reglementarilor in vigoare, aceasta poate indeplini si atributiile echipei constituite pentru avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare.
 
Documente pe baza carora se solicita emiterea avizelor specifice serviciilor private pentru situatii de urgenta, de tip P1
 
1. Infiintare
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. dispozitia administratorului/conducatorului privind infiintarea serviciului privat;
4. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
5. organigrama serviciului privat;
6. regulamentul de organizare si functionare;
7. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare;
8. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat;
 
Pentru sector de competenta
 
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
4. organigrama serviciului privat, completata cu nominalizarea personalului pe functii;
5. regulamentul de organizare si functionare;
6. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
7. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
8. contractele individuale de munca ale personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
9. documente care atesta calificarea sau competentele profesionale specifice personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
10. contractul incheiat cu operatorul economic/institutia prin care este indeplinita obligatia constituirii serviciului privat.
 
Propuneri pentru avizarea serviciului privat pentru situatii de urgenta (propriu)
Angajarea unui sef serviciu privat pentru situatii de urgenta sau efectuarea cursului pentru sef serviciu de catre un angajat al societatii.
Daca activitatea este permanenta, este nevoie de cel putin 3 servanti atestati pe tura.
Asigurarea dotarii cu materialele prevazute in OMAI 51/2024.
 
Tipul echipei specializate
 
1. Stingere incendii   Dotare minima/echipa
 
- 6 furtunuri tip C
- 2 tevi de refulare**
- 1 aparat de respirat cu aer comprimat (1 butelie de rezerva)
- 3 lanterne
- hidrant portativ cu cheie
 
2. Avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare Dotare minima/echipa
 
- unelte de deblocare-salvare
- targa - 1
- vesta reflectorizanta - 1/persoana
- lanterna - 1/persoana
- mijloace de avertizare-alarmare
 
Seful de serviciu/sef formatie interventie si membrii echipelor
 
costum de protectie tip pompier;
cizme scurte din piele cu brant metalic;
casca de protectie cu vizor;
brau pompier (centura de siguranta);
manusi de protectie.
 
Compartimentul pentru prevenire are in componenta minimum 2 specialisti pentru prevenire, care include si seful compartimentului. Acestia pot fi cadrul tehnic PSI si unul din servantii atestati.
 
Dupa ce s-au asigurat cele mentionate mai sus, se va intocmi dosarul pentru infiintarea serviciului/avizarea sectorului de competenta, care se va depune la ISU.
 
Un raspuns oferit in mai 2024, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in sanatate si securitate in munca.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente necesare echipa spsussm docmente spsu

Data aparitiei: 13 Mai 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Norme SSM - Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Recuperare de la salariat a costului echipamentelor de muncaIntrebare: Vrem sa adaugam o Anexa la ROI legat de echipamentul de munca. Printre obligatiile si cerintele angajatilor, ar fi si cele 2 de mai jos: In cazul in care echipamentul de lucru se degradeaza, este furat sau este pierdut inainte de termenul de uzura prevazut pt fiecare componenta, angajatii sunt de acord cu retinerea din salariu a contravalorii acestuia. iIn cazul in care contractul de munca inceteaza inainte de 6 luni, angajatii sunt de acord cu retinerea din salariu a contravalorii acestuia Este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Model fisa de post Inginer de sistem in informaticaIntrebare: Avem rugamintea sa ne ajutati cu o fisa de post pentru cod cor 251203, functia INGINER DE SISTEM IN INFORMATICA. Multumim anticipat!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]