Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Stabilirea criteriilor de evaluare prin Regulamentul intern

regulament internevaluarea salariatilor

Regulamentul intern este un izvor specific dreptului muncii. Calitatea lui de izvor de drept il face utilizabil in instanta. Asadar, angajatorul isi va putea fundamenta unele decizii – spre exemplu disciplinare – pe dispozitiile regulamentului intern. Mai mult, el se va putea prevala in instanta de dispozitiile regulamentului intern daca se afla in proces cu salariatul sau inspectorul de munca. O singura conditie: corecta alcatuire juridica a regulamentului intern.

Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare si profesionale, aplicabile la locul de munca.

Regulamentul intern dobandeste o si mai mare importanta dupa modificarea Codului muncii prin Legea nr. 40/2011 publicata in Monitorul Oficial nr. 225 din 31 martie 2011, deoarece acum cuprinde si criteriile de evaluare a salariatilor.

Regulamentul intern este obligatoriu pentru toti participantii la raporturile de munca ce se deruleaza in unitatea respectiva. Astfel, prevederile lui se aplica:
- salariatilor proprii;
- salariatilor detasati in unitatea respectiva;
- salariatilor care se afla in delegatie in unitatea respectiva;
- ucenicilor, care lucreaza in temeiul unui contract de ucenicie;
- insusi angajatorului care l-a elaborat.

Potrivit art. 2411 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.

Asadar, desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor.

Regulamentul intern nu este insa un contract colectiv de munca El nu reprezinta rezultatul negocieri dintre angajator si salariati. Totusi, angajatorul va lua act de solicitarile salariatilor, cu atat mai mult cu cat un regim disciplinar la care salariatii au consimtit este mai probabil sa fie ulterior respectat de catre acestia. Acceptarea cat mai multora dintre solicitarile salariatilor, de exemplu in materie disciplinara, poate fi de natura sa creeze o atmosfera destinsa la locul de munca si de respect al disciplinei muncii.

Dupa modificarea regulamentului intern, acesta, in noua sa forma, va fi adus la cunostinta salariatilor.

Intr-adevar, potrivit art. 2442 din Codul muncii, orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare. Astfel, Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora. Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator. Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern. Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.

O situatie aparte o formeaza criteriile de evaluare a salariatilor. Acestea fac obiect al informarii salariatilor, de sine statator, ca element al contractului individual de munca incheiat. Asadar, la angajare salariatul este:
- pe de o parte informat cu privire la Regulamentul intern aplicabil, care cuprinde criteriile generale de evaluare utilizate la nivelul companiei,
- pe de alta parte va fi informat cu privire la criteriile de evaluare individualizate si obiectivele de performanta impuse de catre angajator, potrivit fisei postului, criterii care fac parte integranta din contractul individual de munca.  

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regulament internevaluarea salariatilor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 28 Februarie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Stabilirea criteriilor de evaluare prin Regulamentul intern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie limita de varsta. Cumulul pensiei cu salariulIntrebare: Avem o salariata care anul trecut in data de 15.01.2019 a solicitat continuarea activitatii dupa implinirea varstei de pensionare (03.03.2019) in conformitate cu prevederile art. 56 (1) lit. c) Legea 53/2003. Cererea i-a fost aprobata. In data de 11.02.2020 solicita incetarea raporturilor de munca cu acordul partilor, cerere care se aproba, urmand ca in data de 24.02.2020 activitatea acesteia sa inceteze. In acest timp, cu ocazia solicitarii primei de pensionare (la care salariatii au dreptul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Revenirea salariatei din CCC. Dreptul la stimulentul de insertieIntrebare: O salariata se afla in concediu crestere copil pana la doi ani. Poate sa se intoarca la munca dupa un an de zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]