Exista cateva greseli comune care pot aparea atunci cand realizati un plan de succesiune. Pentru a va asigura ca planul de succesiune implementat in compania dvs. va avea succes, va recomandam sa evitati cel putin urmatoarele situatii:
1. Nu reactionati doar atunci cand apare o criza
- nu asteptati pana cand afacerea dvs. se confrunta cu o criza pentru a porni in cautarea talentelor si/sau pentru a promova persoanele-cheie din com panie.
Este mult mai bine sa planificati din timp si sa dezvoltati un plan de succesiune atunci cand afacerea dvs. este stabila si profitabila decat atunci cand sunteti fortat sa luati o decizie pe care s-ar putea sa o regretati ulterior.
2. Nu va grabiti sa luati decizii
- mentineti deschisa calea optiunilor de succesiune din companie.
Acordati-va timp suficient pentru a identifica angajatii cei mai potriviti pentru promovare si asigurati-va ca acestia vor fi capabili sa faca fata presiunii si responsabilitatii jobului pe care il propuneti. Consultati-va cu alti angajati si colegi de afaceri si solicitati-le idei si sugestii.
40 Modele de Regulament Intern
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Portal Codul Muncii
3. Nu ezitati sa solicitati consiliere independenta
- este important sa apelati la consiliere din partea unui expert independent. Uneori o persoana terta, din afara, poate sa va ofere o evaluare nepartinitoare dintr-o alta perspectiva, pe care se poate sa nu o aveti in vedere si care va poate fi de folos pentru a evita o decizie proasta. In acest fel veti putea sa alegeti mai bine persoana potrivita pentru o anumita pozitie.
4. Nu elaborati un plan de succesiune o data pentru totdeauna - unele companii fac greseala de a crede ca un plan de succesiune odata elaborat, el devine permanent.
Planificarea succesiunii trebuie sa fie mereu actualizata si revizuita periodic, deoarece orice companie evolueaza si se schimba, iar dvs. trebuie sa va asigurati ca aveti in vedere nevoile reale ale companiei.