Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Litigiu privind anularea deciziei de concediere individuala in baza art. 65 din Codul Muncii

litigiuanularea deciziei de concedieredesfiintare loc de munca

Valabil la 16.08.2011

Va fi necesara, in cazul unui litigiu privind anularea deciziei de concediere individuala in baza art. 65 din Codul muncii, in conformitate cu noile prevederi din Codul muncii, si argumentarea sau dovedirea cu date financiare (sau de alta natura) privind restructurarea/desfiintarea departamentului/postului respectiv, sau vor fi suficiente numai hotararile AGA si organigramele respective?

Potrivit art. 65 alin. (2) din Codul muncii asa cum a fost modificat prin OUG nr. 55/2006, desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa. In cazul in care cauza nu este reala si serioasa, angajatorul are mari sanse de a pierde procesul.

De asemenea, trebuie ca in momentul in care a fost luata hotararea concedierii, angajatorul sa se fi asigurat ca postul salariatului vizat nu beneficiaza de protectie astfel incat sa poata dovedi ca nu a urmarit inlaturarea salariatului, ci desfiintarea postului.

Prin chiar definitia concedierii pentru motive care nu tin de persoana salariatului potrivit art. 65 alin. (1) se intelege incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.

Motivele pentru care poate fi desfiintat locul de munca se pot argumenta prin orice mijloace de proba potrivit art. 287 din Codul muncii. Sarcina probei revine angajatorului care va prezenta atat  dovezi organizatorice, cat si economice. De retinut ca, indiferent de motivele invocate, acestea nu trebuie sa fie legate de performantele pe care, in concret, le-a avut salariatul care ocupa locul respectiv de munca.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
litigiuanularea deciziei de concedieredesfiintare loc de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 12 August 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Litigiu privind anularea deciziei de concediere individuala in baza art. 65 din Codul Muncii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Codurile COR Trebuie Atribuite In Functie De CAEN?Intrebare: Buna ziua, In cadrul unei firme, se pot atribui functii angajatilor, cu codurile COR aferente pozitiilor pe care le ocupa, insa numai in concordanta cu domeniul de activitate (codul CAEN) al acesteia? De exemplu, daca domeniul de activitate al unei firme este de 7311 - activitati ale agentiilor de publicitate, se pot face angajari cu orice functie din COR? Multumesc
 

Raspuns: DA... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]