Desfiintarea unui post. Cum trebuie sa procedeze angajatorii

desfiintare postdesfiintare loc de muncaconcediere 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator stie ca desfiintarea unui post din cadrul unitatii presupune o concediere individuala, asa ca este necesar sa fie urmati anumiti pasi, in acest sens.

Asadar, Codul Muncii arata cum trebuie sa se procedeze in aceasta situatie. Potrivit art. 65 alin. (1) din Codul muncii, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.

Ce trebuie sa stie angajatorii? Cum se va proceda in aceasta situatie?

"Care sunt documentele si pasii pe care trebuie sa-i parcurga un angajator in cazul in care se desfiinteaza un post dintr-un departament ca urmare a reorganizarii activitatii?", intrebare extrasa din PortalCodulMuncii.ro.


Desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa. In cazul concedierii individuale angajatorul nu are obligatia oferirii unui alt loc de munca salariatului si nici avizarea AJOFM, mai prevede Codul Muncii.


Care sunt etapele concedierii individuale?


1. Nota de fundamentare a desfiintarii postului
2. Notificarea de preaviz
3. Decizia de incetare a contractului


Conform art. 8 alin. (3) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL), la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze anumite adeverinte care sa ateste perioada in care a lucrat.

Angajatorul are obligatia de a eliberara adeverinte si extras din REVISAL care atesta activitatea desfasurata de salariati sai sau de fostii salariati in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

ATENTIE! Nerespectarea termenului de 15 zile calendaristice de la data solicitarii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.



Sursa: PortalCodulMuncii



NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
desfiintare postdesfiintare loc de muncaconcediere 2017

Data aparitiei: 25 Decembrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Desfiintarea unui post. Cum trebuie sa procedeze angajatorii Nota: 4.36 din 5 - 14 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Ajutor: Sunt in preaviz si am programul redus de la 8 la 4 ore. Mai primesc tichete de masa?In ce conditii se poate desfiinta un post dupa perioada de somaj tehnic?Desfiintarea postului in cazul salariatei revenite din concediu crestere copil - este posibila?DESFIINTARE POST CCCDESFIINTARE POST - Concediere individuala pentru motive ce nu tin de persoana salariatului

ULTIMELE ARTICOLE

Externalizarea unor servicii si desfiintarea postului - ce se intampla cu salariata aflata in CCC?Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?Desfiintarea postului unei salariate revenite din CCC. In ce conditii este posibil?Incetare CIM prin desfiintarea postului. Ce prevede legea?Desfiintarea unui post, in 2022
Mai multe articole despre desfiintare post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]