Desfiintarea unui post. Cum trebuie sa procedeze angajatorii

desfiintare postdesfiintare loc de muncaconcediere 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator stie ca desfiintarea unui post din cadrul unitatii presupune o concediere individuala, asa ca este necesar sa fie urmati anumiti pasi, in acest sens.

Asadar, Codul Muncii arata cum trebuie sa se procedeze in aceasta situatie. Potrivit art. 65 alin. (1) din Codul muncii, concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului reprezinta incetarea contractului individual de munca determinata de desfiintarea locului de munca ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fara legatura cu persoana acestuia.

Ce trebuie sa stie angajatorii? Cum se va proceda in aceasta situatie?

"Care sunt documentele si pasii pe care trebuie sa-i parcurga un angajator in cazul in care se desfiinteaza un post dintr-un departament ca urmare a reorganizarii activitatii?", intrebare extrasa din PortalCodulMuncii.ro.


Desfiintarea locului de munca trebuie sa fie efectiva si sa aiba o cauza reala si serioasa. In cazul concedierii individuale angajatorul nu are obligatia oferirii unui alt loc de munca salariatului si nici avizarea AJOFM, mai prevede Codul Muncii.


Care sunt etapele concedierii individuale?


1. Nota de fundamentare a desfiintarii postului
2. Notificarea de preaviz
3. Decizia de incetare a contractului


Conform art. 8 alin. (3) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL), la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze anumite adeverinte care sa ateste perioada in care a lucrat.

Angajatorul are obligatia de a eliberara adeverinte si extras din REVISAL care atesta activitatea desfasurata de salariati sai sau de fostii salariati in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

ATENTIE! Nerespectarea termenului de 15 zile calendaristice de la data solicitarii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei.



Sursa: PortalCodulMuncii



NOUTATI din Legislatia muncii

Codul muncii te avantajeaza! Afla aici cum!


Iti cunosti drepturile oferite de legislatia muncii?

Lucrarea Ghidul angajatului. Codul muncii in interesul tau le prezinta pe toate intr-un mod extrem de limpede. Este scrisa clar si la obiect, o vei parcurge foarte usor. Si vei realiza cu aceasta ocazie ca drepturile tale nu sunt deloc putine si ca tu detii de fapt pozitia de forta in relatia cu angajatorul.

Nu este o exagerare: chiar beneficiezi de o multime de drepturi!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
desfiintare postdesfiintare loc de muncaconcediere 2017

Data aparitiei: 25 Decembrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Desfiintarea unui post. Cum trebuie sa procedeze angajatorii Nota: 4.36 din 5 - 14 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Pensie militara de serviciu anticipata partiala si drept de muncaIntrebare: Cadru militar trecut in rezerva cu drept la pensie militara de serviciu anticipata partial, are drept de munca in domeniul privat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Cod COR sef dispeceratIntrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod COR(in afara de 541408-Dispecer) pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Incetare CIM prin desfiintarea postului. Ce prevede legea?Desfiintarea unui post. Ce documente sunt necesare si cand se va inregistra in Revisal?Desfiintarea unui post in cazul unei salariate care se afla in plata stimulentului de insertie. Exista vreo modalitate LEGALA?Concedierea colectiva se poate face fara desfiintarea posturilor?DESFIINTARE POST salariat revenit din concediu de acomodare. Este posibil?

ULTIMELE ARTICOLE

Desfiintarea postului in cazul salariatei revenite din concediu crestere copil - este posibila?Desfiintarea postului unei salariate revenite din CCC. In ce conditii este posibil?Desfiintarea unui post, in 2022Angajatorul e obligat sa anunte ANOFM la desfiintarea postului unui salariat? Amenzi de pana la 5.000 leiDESFIINTARE POST contractual in 2021. In ce conditii se poate desfiinta postul?
Mai multe articole despre desfiintare post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]