Studiu de caz: Identificarea beneficiarilor veniturilor din salarii

05 Iulie 2011
05 Iulie 2011
impozitul pe veniturile din salariiimpozitulOMEF 3512/2008
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un aspect important care merita amintit consta in problema identificarii beneficiarilor veniturilor din salarii. Pentru o mai buna ilustrare a acestei situatii, sunt luate ca exemplu veniturile din perioada 2007-2010. O societate care se confrunta cu aceasta problema va trebui, prin urmare, sa identifice cum poate impozita sumele platite sub forma de salarii, neidentificate pe persoane, pentru a le scoate in evidenta.

Asa cum prevede legislatia in vigoare, impozitul pe veniturile din salarii este datorat de beneficiarii veniturilor din salarii, cu mentiunea ca se calculeaza si se retine la sursa de catre platitorii de astfel de venituri. Astfel, pentru sumele platite sub forma de salarii, angajatorul trebuie sa  retina impozitul datorat pentru fiecare luna la data efectuarii platii acestor venituri. In aceasta situatie, impozitul retinut trebuie virat la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care s-au platit veniturile.

In continuare, referitor la obligatiile angajatorului, trebuie efectuata identificarea  beneficiarilor sumelor platite sub forma de salarii. Aceasta se realizeaza in baza datelor inregistrate in contabilitate si a documentelor justificative, precum statele de de salarii, dispozitiile de plata catre casierie, extrasele de cont bancar etc.

De retinut faptul ca, potrivit dispozitiilor incluse in Norma specifica de  intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, statul de salarii serveste ca document pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor, precum si al contributiilor si al altor sume datorate, precum si ca document justificativ de inregistrare in contabilitate.

In ceea ce priveste modalitatea de arhivare a statului de salarii, aceasta se efectueaza la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative de plati (exemplarul 1) si la compartimentul care a intocmit statele de salarii (exemplarul 2), dupa caz. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani.
NOUTATI din Legislatie muncii

S-a modificat legislatia privind acordarea DIRNEI!


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]