Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Plata drepturilor pentru indemnizatia crestere a copilului

OUG 111/2010concediu crestere copilindemnizatie crestere copil
Autor: Irina Dumitrescu, valabil la 16-Ian-2011

Intrebare:
Cum se calculeaza indemnizatia de crestere a copilului pentru o salariata care va naste in decursul anului 2011, care sunt variantele pentru care poate opta? Cine va efectua plata drepturilor banesti in oricare dintre variante? Cine se ocupa de intocmirea dosarului pentru obtinerea indemnizatiei?

Raspuns:
Conform art. 2 din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:
a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni ce nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei.;
b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni ce nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei.

Cererea privind acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului insotita de documentele prevazute la art. 13 din OUG 111/2010 se depune de persoana indreptatita la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.

Documentele prevazute la art.13 din OUG 111/2010 sunt:
a) copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul;
b) actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul, pentru situatiile prevazute la art. 8 alin. (2);
c) actele doveditoare care sa ateste indeplinirea perioadelor prevazute de art. 2;
d) dovada eliberata de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;
e) dovada privind suspendarea activitatii pentru perioada in care se solicita concediul pentru cresterea copilului;
f) orice alte documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de eligibilitate.

Calculul si plata drepturilor prevazute de OUG 111/2010, drepturi printre care se afla si indemnizatia pentru cresterea copilului, se fac de catre Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, prin agentiile teritoriale.

Normele metodologice de aplicare a OUG 111/2010, inca nepublicate in Monitorul Oficial, vor aduce lamuriri cu privire la punerea in aplicare a ordonantei.

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 111/2010concediu crestere copilindemnizatie crestere copil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Ianuarie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Plata drepturilor pentru indemnizatia crestere a copilului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Incetare suspendare CIM. Concediu fara plataIntrebare: In cazul unui salariat care este in concediu fara plata pana la data de 29.05.2020 (inclusiv), care este data de incetare a suspendarii? 30 mai (sambata), 01 iunie (zi libera legala) sau 2 iunie? Mentionez ca nu se lucreaza in weekend.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Tichete de masa. Somaj tehnicIntrebare: Avand in vedere ca in perioada starii de urgenta si de alerta, compania a avut activitatea suspendata temporar/partial, am avut o parte din angajati in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1), lit. c) (nu au primit tichete de masa), iar o parte din angajati au fost activi si au primit tichete de masa. Conform legii 59/2020, avem OBLIGATIA, de a acorda tichete de masa angajatiilor care se afla in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1) lit. c)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]