Cele doua lucrari de mai jos pe care le puteti obtine cu o reducere de 50% sunt considerate de specialisti cele mai bune surse de informatii in contextul legislativ actual. Si asta deoarece ele ofera solutii complete si actualizate pentru absolut toate situatiile neclare create de modificarile legislative majore intrate in vigoare in ultima perioada.
Ce avantaje va ofera cele doua lucrari?
1) 37 Modele de Regulament Intern
Stiati ca, in cazul unui litigiu de munca, Regulamentul Intern al firmei este primul lucru care vi se cere in instanta? Si asta deoarece el este un document cu valoare de lege, care poate „limpezi” imediat orice situatie sensibila in firma dvs. Cu conditia, desigur, sa fie intocmit conform anumitor reguli obligatorii!
De exemplu, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii sau de catre un reprezentant al sindicatului al carui membru este, conform propriei optiuni (Legea nr. 213/2020).
De asemenea, ultimele prevederi legislative va obliga sa introduceti in Regulamentul Intern:
1. Masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2
2. Procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
3. Procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
4. Procedura de sanctionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati
5. Clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
6. Stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
7. Procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii
2) Hartuirea si discriminarea la locul de munca in 2021. Legislatie explicata si studii de caz
In Legea nr. 167/2020 exista un articol care spune ca “angajatorul are obligatia de a lua orice masuri necesare in scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca, inclusiv prin prevederea in Regulamentul Intern al unitatii de sanctiuni disciplinare pentru angajatii care savarsesc acte sau fapte de hartuire morala la locul de munca.”
Ati prevazut astfel de sanctiuni in Regulamentul Intern? Nu?
Atunci aflati ca sanctiunea pentru nerespectarea acestei prevederi este, conform aceleiasi legi, o amenda de la 30.000 la 50.000 de lei.
Asadar, nu conteaza daca in firma dvs. s-a produs efectiv vreun act de hartuire, asta nu e relevant. Aveti obligatia sa completati Regulamentul Intern cu sanctiunile in cauza, indiferent de cat de sanatos si de armonios este mediul de lucru in firma dvs. Asta verifica inspectorii, pentru ca ei stiu ca mai toti angajatorii trec cu vederea aceasta obligatie relativ recenta.
Aflati din lucrare ce considera legea ca este hartuire morala, ce obligatii aveti, ce documente trebuie sa aveti pregatite in cazul unui control, cum gestionati un eventual caz de hartuire. Iata mai jos sumarul complet al lucrarii:
- 2) Cadrul legal in domeniul hartuirii la locul de munca
- prezentarea principalelor reglementari
- institutii competente
- 3) Tipuri de hartuire la locul de munca
- descrierea tipurilor de manifestare a hartuirii la locul de munca
- ce poate face angajatul?
- ce obligatii au angajatorii?
- 4) Politica interna antihartuire a angajatorului - documentul de politica antihartuire – model 5 Regulamentul Intern - prevederi antihartuire - model de formulare a prevederilor Regulamentului Intern referitor la hartuire
- 6) Elemente procedurale pentru analiza unui caz de hartuire intr-o firma: sesizarea cazului de hartuire, actiunile angajatorului, aplicarea sanctiunilor
- 7) Cazuri in instanta – prezentarea unor actiuni formulate in domeniul hartuirii la locul de munca
- 8) Procedura de solutionare a actelor de hartuire la locul de munca – clauza obligatorie in Regulamentul Intern
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<