Se modifica OUG 30/2020: Indemnizatia de somaj tehnic procedura simplificata. Beneficiaza si cei cu drepturi de autor

oug 30/2020indemnizatie somaj tehnicsomaj tehnic facilitate pfaacordare somaj tehnic
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Totul despre Somaj Tehnic conform noului OUG
- Legislatie + Solutii, Calcul si Exemple
 -

...citeste detaliat >>AICI<< sfaturile expertilor >>


Actualizare 31 martie 2020: In Monitorul Oficial s-a publicat OUG 32/2020 care modifica procedura de acordare a somajului tehnic si completeaza OUG 30/2020. Textul integral al OUG 32/2020 si detalii privind actele necesare si noile masuri gasiti AICI!

***
27 martie 2020:

In cadrul unei conferinte de presa care a avut loc vineri, 27 martie, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a prezentat noile prevederi adoptate in sedinta de Guvern, cu privire la procedura de acordare a indemnizatiei de somaj tehnic in conditiile starii de urgenta si referitor la reglementarile OUG 30/2020 in aceasta privinta. 
 
Astfel, a fost adoptat si un act normativ care modifica OUG 30/2020. Ministrul muncii, Violeta Alexandru, a anuntat ca procedura de acordare a ajutorului de stat pentru somaj tehnic a fost astfel simplificata prin ordonanta de urgenta care urmeaza sa fie publicata in Monitorul Oficial.
 
Pentru solicitarile companiilor care vor sa beneficieze de sprijin s-a simplificat procedura in sensul ca se vor depune urmatoarele documente: o cerere alaturi de o declaratie simpla si lista angajatilor trimisi in somaj (detalii procedura completa si model lista gasiti AICI), iar documentele vor fi depuse la sediile AJOFM.
 
Alt element de NOUTATE il reprezinta faptul ca se reduce termenul de la depunerea actelor si pana la efectuarea platilor, la maximum 15 zile, spre deosebire de 30 zile prevazute initial, iar agentiile judetene vor efectua platile catre angajator in cel mult 15 zile. 
 
Ionel Danca, seful Cancelariei prim-ministrului, a amintit ca ajutorul a fost extins pentru toate tipurile de companii, precum si pentru toti salariatii afectati de situatia actuala. Astfel, vor putea beneficia de aceeasi indemnizatie de 75% din salariul mediu brut si persoanele care au contracte de drepturi de autor. 
 
De asemenea, au fost incluse si cresele in categoria tipurilor de activitati afectate de pandemia de coronavirus. 
Ministrul Muncii a explicat si ca angajatorii care intra in categoria celor care vor sa beneficieze de acest sprijin sa nu avanseze platile pentru somaj tehnic, deoarece vor beneficia de facilitate oferita de stat, iar platile se vor face in cel mult 15 zile de catre AJOFM. 
 
Angajatorii trebuie sa aiba documentatia pregatita astfel incat la inceputul lunii aprilie sa aiba actele pregatite pentru perioada 16 martie-31 martie si sa se poata face platile in termenul amintit.
 
Alte categorii (persoane fizice, PFA, Intreprindere Individuala) procedura recent adoptata prevede ca prin declaratie pe proprie raspundere sa se depuna o cerere la Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) sau Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala. Toate aceste solicitari se pot depune online. 

 
 
 
Ajutorul este acordat pe perioada starii de urgenta.

"Am simplificat procedura de acces la aceste fonduri in sensul in care, pentru solicitarile adresate de companiile a caror activitate a fost incheiata ca urmare a deciziilor autoritatilor, respectiv pentru companiile a caror activitate este afectata de aceasta epidemie, total sau partial, pe baza unei cereri, insotita de o declaratie simpla la care se ataseaza lista angajatilor pentru care deja au dispus masura intreruperii temporare a activitatii in sensul de intrare in somaj tehnic, se pot depune documentele la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca astfel incat sa poata beneficia de fondurile alocate de Guvern pentru aceste costuri.
 
Procedura a fost simplificata si in sensul reducerii termenului pana la care se efectueaza platile, mai precis, de indata ce actele sunt depuse la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, in maxim 15 zile, spre deosebire de prevederea initiala care se referea la 30 de zile, Agentiile Judetene vor efectua platile pentru angajator.
 
De aceea, primul pas pe care trebuie sa-l faca fiecare angajator, sa-si pregateasca documentele astfel ca, la inceputul lunii aprilie, pentru perioada 16 martie-31 aprilie, sa aiba documentele gata, sa le prezinte la Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca in vederea efectuarii platilor. 
 
Fac precizarea, pentru clarificarea unor aspecte care au aparut in spatiul public, ca angajatorii nu trebuie sa avanseze de la ei platile pentru somaj tehnic. Tocmai aceasta este facilitatea pe care a pus-o la dispozitie guvernul, platile se vor face direct de catre AJOFM astfel incat la inceputul lunii aprilie, angajatorii sa dispuna de fonduri pentru acoperirea costurilor de somaj tehnic, la fel se va intampla la inceputul lunii mai pentru perioada aferenta lunii aprilie, si anume, 1-16 aprilie, asa cum sunt reglementate cele doua perioade, cea din martie si din aprilie prin decretul domnului Presedinte", a precizat ministrul Violeta Alexandru. 

De asemenea, Violeta Alexandru a oferit mai multe informatii cu privire la noile categorii care beneficiaza de acest sprijin si a explicat si ce alte modificari se aduc fata de OUG 30/2020:
 
"Pentru alte categorii, alti angajatori, pentru tot ce inseamna angajator din mediul neguvernamental, prevederile privind somajul tehnic li se aplica in totalitate astfel incat incurajam deopotriva agenti economici, organizatiile neguvernamentale sa isi pregateasca documentele. Echipele AJFOM sunt in prima linie. Primesc intrebarile dumneavoastra, respectiv sunt deja organizate sa proceseze informatiile in cel mai scurt timp de la depunerea documentului."

Totodata, ministrul a explicat ca pentru PFA procedura prevede tot o declaratie pe proprie raspundere prin care sa se depuna solicitari la agentiile judetene urmand ca pe masura ce aceste documente se primesc sa se efecuteze platile. Toate aceste solicitari se pot depune online. Toate cererile se pot depune on-line (angajator cu angajat la AJOFM, persoana fizia, intreprindere individuala, la ANPIS).
 
De asemenea, ordonanta clarifica si situatia in care pentru cei care au mai multe contracte dintre care toate suspenda, persoana va putea opta si va putea activa unul singur si care il avantajeaza cel mai mult. Daca are mai multe contracte si unul este activ, nu va putea beneficia de somajul tehnic.
 
"Am inclus prevederi clare privind posibilitatea ca mamica aflata in concediu de crestere a copilului sa-si continue acest concediu pe perioada reglementata de decret, dupa cum am asigurat fondurile pentru acoperirea stimulentului de insertie pentru acele mamici care doresc sa revina, exista si asemenea situatii, in activitate mai devreme".

Au fost, de asemenea, incluse si cresele ca fiind beneficiare ale prevederii pe care ministrul Educatiei a anuntat-o si anume, inchiderea unitatilor de invatamant, deoarece din punct de vedere juridic cresele nu sunt unitati de invatamant. 
 
Angajatorii depun aceste documente la inceputul lunii aprilie si vor primi in cel mai scurt banii. Nu se vor face verificari in aceasta perioada, iar eventuale verificari, potrivit ministrului, se vor face in viitor, dar numai dupa depasirea acestei perioade critice. 

"Facem apel sa ne dati informatii corecte. Reiau apelul. Pregatiti documentele si la inceputul  lunii aprilie sa fie depuse si sa primiti fondurile in cel mai scurt timp", a precizat ministrul. 
 
De asemenea, un element important il reprezinta faptul ca se poate solicita ajutorul pentru deces on-line.
 
Toti angajatorii care au luat masura de suspendare a contractelor de munca se califica pentru ajutorul de stat. Perioada pentru care se aplica aceasta facilitate este perioada starii de urgenta. Aceste facilitati se acorda de la 16 martie pana la sfarsitul acestei stari de urgenta. Ajutorul de somaj tehnic se deconteaza de catre stat.
 
Contractele de munca suspendate in luna martie vor putea fi decontate, ajutorul de somaj tehnic va fi decontat de catre stat pentru numarul de zile aferente perioadei starii de urgenta. Ministerul face plata in 15 zile prin ANOFM catre cei care au depus cereri
 
 
 



 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oug 30/2020indemnizatie somaj tehnicsomaj tehnic facilitate pfaacordare somaj tehnic

Data aparitiei: 27 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Se modifica OUG 30/2020: Indemnizatia de somaj tehnic procedura simplificata. Beneficiaza si cei cu drepturi de autor Nota: 3.76 din 5 - 21 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]