Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, s-a intalnit marti, 16 noiembrie 2021, cu reprezentantii Asociatiei pentru Teatru, Film, Muzica si Dans – MUZE, pentru a discuta despre procedura de acordare a indemnizatiei de somaj in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 in ceea ce priveste contractele pe drepturi de autor.
Indemnizatia de somaj - 75% din salariul mediu brut
”Guvernul a reintrodus ca forma de sprijin acordarea indemnizatiei de somaj, de 75% din salariul mediu brut, pentru angajatii si persoanele care realizeaza venituri din drepturi de autor si conexe si care sunt afectati de restrictiile impuse de pandemie. O organizatie neguvernamentala care reprezinta artistii ne-a atras atentia ca in cazul contractelor pe drepturi de autor exista situatii foarte diferite, specifice activitatii artistilor, si pentru ca nu sunt toate prevazute in formularul de cerere, exista riscul ca anumite persoane sa nu primeasca indemnizatia de somaj. Pentru a evita astfel de situatii, prin Ordin de ministru vom face clarificarile necesare in cel mai scurt timp.”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.
Practic, in modelul actual de cerere pentru acordarea indemnizatiei, referirea la valabilitatea contractului pe drepturi de autor nu acopera toate situatiile existente in practica, iar procedura de acordare a indemnizatiei de somaj va fi adaptata pentru a le acoperi pe toate.
Atentie, Guvernul a reintrodus masura somajului tehnic! Conform OUG 111/2021 puteti beneficia din nou de indemnizatii consistente platite de Stat!
Somaj tehnic 2021 sustinut pana la 31 decembrie, de statul roman
OUG nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 945 din 04 octombrie 2021.
Art. 1. — (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021, cu modificarile si completarile ulterioare...vezi textul complet al
OUG 111/2021 >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<