Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noi obligatii ale angajatorilor (II)

obligatii angajatoroug 53/2017cim 2017
Potrivit art. 16 alin. (4) din Codul muncii, introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2017,  publicata in Monitorul oficial nr. 644 din 7 august 2017, angajatorul are de acum obligatia de a pastra la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc. Amenda pentru incalcarea acestei dispozitii este de 10.000 lei (art. 260 alin. (1) lit. q din Codul muncii).


 
Este vorba asadar despre o sanctiune serioasa, desi fapta in sine este insuficient detaliata. Astfel, au aparut deja o serie de probleme, si numai practica inspectoratelor de munca va putea contura un raspuns.


Astfel, care este obligatia angajatorului in cazul salariatilor care au activitate de teren? Dar in cazul celor care nu au un loc de munca fix, ci mobil? Dar in cazul tele-salariatilor? Daca salariatul isi desfasoara activitatea prin deplasare la sediul clientilor, el va trebui sa aiba asupra sa o copie a contractului de munca? Aceasta ar insemna ca fapta se savarseste de catre salariat, nu de catre angajator, or angajatorul este cel sanctionat.

Daca activitatea unei echipe de lucru se desfasoara pe un santier sau punct de lucru secundar, cum vor fi tinute copiile de pe contractele de munca? La seful direct/responsabilul punctului de lucru? Trebuie observat ca acesta nu are obligatia de protectie a datelor personale, in plus chiar regula confidentialitatii salariilor poate fi afectata. Ar trebui procedat la anonimizarea copiilor de pe contractul de munca (cu stergerea CNP-ului, a salariului si altor date cu caracter confidential)?

Iar acestea nu sunt singurele probleme pe care Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2017 le-a adus cu sine. Astfel, se prevede si obligatia angajatorului de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orei de incepere si a celei de sfarsit a programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru.


Anterior, textul avea in vedere obligatia de a tine evidenta orelor de munca, fara insa a preciza ca este vorba despre orele de munca prestate zilnic. Modificarea urmareste sa faca posibila monitorizarea cat mai clara a timpului zilnic de munca, indeosebi al salariatilor cu fractiune de norma (care nu pot presta ore suplimentare). Totusi, ea genereaza numeroase dificultati practice. Fireste, s-ar putea stabili un mod electronic de evidenta a orelor de lucru, spre exemplu utilizandu-se cartele de acces, cu ajutorul carora sa fie monitorizata ora de incepere si ora de sfarsit a activitatii. Dar pentru angajatorii care nu au posibilitatea de a introduce aceste cartele de acces, norma ar putea insemna reintoarcerea la vetusta “condica de prezenta”.

Toate aceste probleme sunt solutionate in prezent in mod neunitar. Deocamdata, putem spune ca aceste prevederi vin in intampinarea actiunilor de control ale inspectorilor de munca, fara a lua indeajuns considerare modul concret in care se presteaza munca sau si tendinta naturala de flexibilizare a relatiei de munca, intalnita pe plan european.  



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii angajatoroug 53/2017cim 2017

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 27 Septembrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noi obligatii ale angajatorilor (II) Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Vrstei De Pensionare La Persoană Cu Mic HandicapIntrebare: Bună ziua. Femeie născută n anul 1960 luna Octombrie, cu 28 de ani și 10 luni vechime n muncă n condiții normale de muncă [fabrică de mobilă] cu un mic handicap [hipoacuzie acută bilaterală ncă din copilărie].Poate beneficia această persoană de reducerea cu cinci ani la vrsta de pensionare?Și dacă da, unde și ce demersuri se pot face? Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.Toate cele
 

Raspuns: Vă mulțumesc.Toate cele bune.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]